Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Има ли смисъл от нощния градски транспорт в София?

Приходите от 4-те линии на нощния градски транспорт покриват около 20-21% от разходите за тази услуга, съобщи Антоан Десподов от Центъра за градска мобилност. 

Тоест загубите за общинската хазна са близо 1.9 млн. лева.

4-те линии на нощния градски транспорт бяха пуснати в експлоатация през месец април 2018 г. До началото на 2019 г. са превозени около 114 000 пътници. За тази година до края на октомври са около 122 000 пътници.

Най-натоварената линия е тази, която обслужва "Студентски град", средно на година я ползват около 45 000 души. Втората е "Младост-Люлин", трета - "Гоце Делчев- Дружба". Най-слаб е пътникопотокът по линията "Овча купел-станция Изток", отчете пред БНТ Антоан Десподов.

В четвъртък на сесия на Общинския съвет ще се гледа предложението за удължаване с още 1 година на нощния градски транспорт в София.

В доклада, внесен от Карлос Контрера, Зафир Зарков и Дончо Барбалов, се предвижда нощният транспорт да продължи да функционира и през следващата година, но отново експериментално. В същото време Центърът за градска мобилност ще изготвя анализ за повишаването на икономическата и социалната му ефективност.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във