Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Или Турция, или няма да има нов завод на "Фолксваген"

В случай, че "Фолксваген" се откаже от Турция, няма да строи нов завод, се казва в съобщение на концерна, цитирано от ДПА. "Фолксваген" отново отлага решението си дали да построи новия си завод край Измир в Турция.

"С този въпрос ще се занимаем най-рано през февруари“, се казва в съобщението на концерна във Волфсбург. Първоначално решението трябваше да се вземе през есента, но военната операция на Турция в Северна Сирия стана причина германският концерн да го отложи.

Както "Банкеръ" писа, Брюксел има съмнения около инвестицията. Предишният състав на Еврокомисията упрекна Турция, че не е уведомила ЕК, че възнамерява да предостави на VW държавни субсидии. Участието на Турция в митническия съюз на ЕС я задължава да обяви тези свои намерения.

Турция беше обещала на Volkswagen държавна помощ в размер на 400 милиона евро. Очевидно има и гаранция за редовната покупка на автомобили за нуждите на държавната администрация.

Инвестиционната сума за централата, в която ще бъдат построени Passat и Skoda Superb за износ в Източна Европа, е около 1.3 млрд. евро.

Шефът на "Фолксваген" Херберт Дийс също не се е отказал от избора си за изграждане на нов завод в Турция. Това става ясно от статия, която Дийс публикува на английски в социалната мрежа Linkedin.

С наближаването на срока за взимане на решение стана ясно, че "Фолксваген" може тотално да зачеркне плановете си за изграждане на нов завод и вместо това да изпрати дейностите по производството на модела Passat в Словакия, където вече има разработена фабрика.

В този завод на VW вече се изграждат модели като Touareg и Audi Q7, VV Up, Seat Mii и Skoda Citigo. Скоро обаче фабриката ще спре да произвежда малките модели автомобили заради замиращия интерес към сегмента. И това ще освободи възможност за производството на Passat. 

Членът на Надзорния съвет и премиер на Долна Саксония Щефан Вайл също се противопоставя на изграждането на завод в Турция. И той е сред влиятелните членове на съвета, тъй като Долна Саксония притежава 20% дял в концерна.

България, Румъния и Сърбия се надяват VW да преразгледа подобрените им оферти и да привлекат милиардната инвестиция. Заедно с Турция това бяха първите разглеждани кандидати. Сега интерес към новата фабрика заявиха Гърция и Хърватия. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във