Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Икономическите последици от КОВИД-19 не подминават нито една общинска хазна

Общините всеки ден на първата линия в днешната извънредна здравна ситуация с коронавируса. От една страна, за да се вземат мерки за защита на хората - от падемията, от срива на доходите им, а от друга - и да не изостават и инвестициите, като се внимава и за разходите. Все пак животът продължава.

Общините поеха удара от кризата от първо лице, казва в интервю за БТА кметът на Димитровград и заместник-председател на Националното сдружение на общините в Република България Иво Димов. По думите му икономическите последици от разпространението на коронавируса не подминават както навсякъде в страната и местната хазна, която търпи досега загуби от около 2 млн. лева.
Димов се обявява за мерки от страна на държавата като на първо място е увеличаването на субсидиите за общините за делегираните от държавата дейности и финансирането им чрез допълващ Ковид - стандарт. Друга мярка според него е ограничаването на разходите.
Той обаче посочва, че въпреки продължаващата криза с пандемията има инвестиционен интерес към Димитровград и в момента се осъществява проект за строителство на производствени мощности. Инвеститорът влага средства в предприятие за изкуствен камък.

Община Пловдив ще разработи нов механизъм за разплащане с фирмите превозвачи, така че пловдивчани да получат по-добра услуга. Това съобщиха от общината след среща на кмета Здравко Димитров с общински съветници, на която са били обсъдени оптимизиране на транспортната схема и размерът на компенсациите към превозвачите.
"Засега няма да се увеличава цената на билетите и картите за градския транспорт", отбелязва кметът.

Община Пловдив

е изпратила уведомление на консорциума, който обслужва градския транспорт, за това, че две от фирмите в него не изпълняват договора от 2018 г., като не спазват изискването автобусите, които се движат, да бъдат с екологичен клас EURO 6 и годината на регистрация да бъде след 2014-а.
Ако в срок от месец не бъдат платени неустойките в размер на 145 000 лева и на 120 000 лева за двете фирми, както и да се отстранят нередностите по договора, той ще бъде прекратен едностранно и ще се пристъпи към процедура за сключване на временни договори и провеждане на обществена поръчка с нови правила и по нови критерии, уточнява заместник-кметът Тодор Чонов.

Служители на общинското специализирано звено "КООРС" в

Русе

ще следят денонощно завод в Източната промишлена зона на града, за който се предполага, че замърсява въздуха. Това съобщиха от общината след заседанието на Общинския кризисен щаб по въпросите за въздуха.
В помощ на служителите на "КООРС" на място ще бъде разположена и видеокамера с висока резолюция. Кметът на града Пенчо Милков е поискал от "Гранична полиция" и термовизионна камера.
"Ако промишленото производство, което ни трови, не бъде ограничено, докато спре да го прави, ние имаме абсолютно всички законови средства и право като граждани сами да го спрем. Не искам и седмица повече да се събуждаме с усещането за безнадеждност, че този проблем не може да се разреши. Гневът на хората е справедлив", заявава Милков.
Преди време кметът е поискал от Министерството на околната среда и водите мобилна станция за измерване на въздуха, но от там все още не са осигурили такава. По думите му цената й е около 700 000 лева и общината не може да си позволи да я купи. Милков заяви, че отново ще се обърне към министерството със същото искане.
След приключване на удълбочаването на фарватера от и за сметка на ДП "Пристанищна инфраструктура", започна полагане на тръбопровода във Варненското езеро, съобщиха от

община Варна.

В момента това става на 25-30 метра западно от мястото, където предстои да бъде издълбана траншеята. Целта е да бъде възстановена експлоатационната дейност на съоръжението, отбелязва заместник-кметът Христо Иванов. Предстои прокопаване на траншеята, която следва да осигури проектната дълбочина на тръбопровода под морското равнище. След това тръбопроводът ще бъде положен в самата траншея.

Съоръжението бе изградено от Министерството на околната среда и водите и въведено в експлоатация през 2011 година. Предназначението му е да прехвърля отпадъчните води от кварталите „Аспарухово“ и „Галата“ през Варненското езеро в канализационната система и ПСОВ-Варна.

Facebook logo
Бъдете с нас и във