Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Играчите в търговията с горива растат с покупка на конкуренти

През последните няколко години се наблюдава тенденция потребителите все по-често да се насоват към наложени и известни търговски марки с традиции в търговията с  горива на дребно. В резултат на това част от малките търговци бяха принудени да прекратят своята дейност или да сключат франчайзингови или дилърски договори с някои от големите пазарни участници.

В тази бизнес среда научаваме, че "ШЕЛ България” EАД е уведомило Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ за намерението си да осъществи концентрация чрез придобиване на контрол върху активи (части от предприятия) на пет бензиностанции, собственост на "Стелла-Аруж“ ЕООД, „ЕвроПетрол“ ЕООД и „ЕвроПетроойл“ ЕООД.

"ШЕЛ България” EАД  търгува на едро и на дребно с автомобилни горива, като извършва  и съпътстваща търговия с други стоки от магазините на бензиностанциите;

Петте бензиностанции, които ще участват в придобиване осъществяват дейност по търговия на дребно с автомобилни горива, включително съпътстваща търговия с други стоки от магазините на бензиностанциите.

Според кандидат-купувача се очаква операцията да окаже въздействие върху националния пазар на търговия на дребно с автомобилни горива.

Искането на "ШЕЛ България” EАД  е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

В тази връзка от Комисията за защита на конкуренцията очакват всяко трето заинтересовано лице да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната.  Съобщението е изготвено от уведомителя "ШЕЛ България” EАД, като КЗК си запазва правото да се произнесе с окончателно решение след извършването на цялостна оценка на нотифицираната сделка, уточняват от антимонополния регулатор.

Заради липсата на стратегически сделки  и на съществени инвестиции от страна на големите играчи на пазара наблюдаваме минимално изменение на пазарните дялове на дружествата в сектора.

Shell е международна енергийна компания, с опит в проучването, производството, нефтопреработката и търговията с нефт и природен газ, както и производството и търговията на химикали.

Shell e на българския пазар от 1991 година. В България компанията оперира верига от търговски комплекси за продажба на горива на дребно. Днес под марката на Shell работят близо 100 търговски обекта в цяла България, от които 80 са собствена мрежа на компанията, а останалите са франчайзингови обекти.
 

Facebook logo
Бъдете с нас и във