Банкеръ Daily

Управление и бизнес

„Хемус“ и „Европа“ - магистрали в бъдеще време

АМ „Европа“: строителството от ГКПП „Калотина“ до Драгоман по договор трябва да приключи през януари 2022 година.

През 2020 г. напредна изграждането на всички стратегически пътни проекти – автомагистралите „Хемус“ и „Европа“, Видин - Ботевград, реконструкцията на Южната дъга от Софийския околовръстен път. 

В началото на ноември завърши изграждането на първите 17 км от АМ „Европа“ - между Драгоман и Сливница. Изградено е второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Има два пътни възела, както и 11 големи съоръжения, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура".

Продължава строителството на другия 14.5 км участък от АМ „Европа“ -

от ГКПП „Калотина“ до Драгоман.

Строителните работи на него започнаха през февруари тази година и по договор трябва да приключат през януари 2022 година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни работи, изграждат се армонасипни и укрепителни стени. 

За третия участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км и ще преминава по ново трасе, е изготвен техническият проект. В момента се процедира подробният устройствен план и предстои през следващата година да бъдат обявени обществените поръчки за изпълнител и надзор на отсечката.

По трасето на АМ „Хемус“ вече се полагат първите асфалтови пластове в участъка

от Боаза до пътен възел „Дерманци“,

при пресичането с третокласния път ІІІ-307 Луковит – Угърчин. Това е участък 1, с дължина 15.2 км, от поетапното изграждане на 134 км от автомагистралата между пътен възел „Боаза“ и връзката с път I-5 Русе – Велико Търново, което стартира през април 2019 година. В момента в участъка между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения. В дългата 51.5 км отсечка ще има различни по вид големи транспортни съоръжения - виадукти, мостове, надлези и подлези. В участък 2, с дължина 19.2 км, който е от края на п. в. „Дерманци“ до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец, включително и п. в. „Каленик“, и в участък 3, с дължина 17.08 км - от п. в. „Каленик“ до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, и п. в. „Плевен“, се изпълняват земни и пътни работи, както и дейности по изграждане на големите съоръжения. 

В следващите три участъка

от п. в. „Плевен“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново

се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от АМ „Хемус“ – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел „Буховци“, продължават проучвателните дейности за изготвяне на технически проекти, съобразно договорените срокове. Строителството на в 16.3 км участък между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“ на територията на областите Шумен и Търговище напредва и се очаква да е готов до средата на 2021 година.

Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация. Автомагистралата ще свързва София с Варна и ще дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София.

Facebook logo
Бъдете с нас и във