Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Хайнекен" увеличава дeла си в „Загорка“

"Загорка" обяви днес, че е постигнато споразумение "Хайнекен" да придобие косвеното акционерно участие на Coca-Cola HBC в българската пивоварна.

Така акционерният дял на "Хайнекен" в "Загорка" АД се увеличава на 98,86%. Сделката подлежи на одобрението на регулаторните органи в България и се очаква да стане факт през четвъртото тримесечие на 2014 г.

"Загорка" оперира с една пивоварна фабрика в гр. Стара Загора. По време на 20-годишното сътрудничество между "Хайнекен" и Coca-Cola HBC, "Загорка" се превърна във водещ пивовар в страната. За последните седем години компанията е лидер на българския пазар на бира по приходи от продажби и има приблизително 29% пазарен дял в обем за 2013.

"Загорка" притежава богато портфолио от марки, сред които водещия бранд Загорка, най-продаваната марка бира в България – Ариана, както и международните премиум брандове Heineken и Desperados.

"За нас има голям символизъм в това, че придобиването на дeла на CCH в нашата компания от "Хайнекен" се случва в навечерието на 20-тата годишнина от присъединяването на "Загорка" към глобалното семейство на "Хайнекен". Имахме успешно и градивно сътрудничество със CCH; благодарни сме на акционерите си за възможностите, които успяхме да реализираме за компанията на българския пазар през последните 20 години.

В същото време, сме положително настроени към следващата стъпка в нашето развитие. Това още веднъж потвърждава дългосрочния ангажимент на "Хайнекен" да продължи да инвестира в "Загорка" и да движи бъдещия растеж на бизнеса си в България чрез портфолио от водещи местни и международни премиум марки, както и вдъхновяващи иновации“, коментира изпълнителният директор на "Загорка" Николай Младенов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във