Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Градската железница в Пловдив ще реши въпроса със задръстванията

По най-бързия начин ще започне проектирането на градската железница в Пловдив. Това стана ясно по време на посещение на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев в най-голямата икономическа зона в Пловдив - "Тракия икономическа зона".

Общо 45 000 души всяка сутрин отиват на работа с лични или служебни автомобили и това предизвиква все по-сериозни затруднения с придвижването в Града под тепетата. Железопътният транспорт има добри предпоставки да предложи алтернатива, но до момента слабата честота на обслужваните направления, както и ограниченият подвижен състав, не позволяваха подобрение в тази насока.

С вече одобрените средства от Националния план за възстановяване и устойчивост ще осигурим модерен подвижен състав с нулеви емисии, като придобиването на влаковете трябва да съвпадне по време със завършването на железопътното трасе. Предстои областният управител да изпрати писма до кметовете на общините и до индустриалните зони около града да представят план за местата на спирките, като идеята е те да формират градски възли, които съчетават няколко вида транспорт, обясни министър Николай Събев.

В ход е и строителството на железопътен възел Пловдив, а в новата оперативна програма е заложена и втора фаза на проекта, с която ще се осигури модерна и оперативно съвместима инфраструктура. Проектът, който се изпълнява от декември миналата година, е от стратегическо значение за Пловдив. Очаква се той да осигури пряка връзка на южните квартали на града с центъра. Паралелно с това, обектът е част от по-мащабния проект за изграждане на железопътна магистрала от София до Бургас. Дейностите включват рехабилитация и модернизация на железопътната инфраструктура в участъците жп гара Пловдив ​- Пловдив разпределителна - Крумово и Пловдив разпределителна ​- Скутаре. Заедно с това ще се направи пътен пробив под жп гара Пловдив, ще се обновят коловозите на жп гарите, попадащи в обхвата на жп ареала, ще се премахват съществуващи прелези и ще се замянят с надлези. Стойността на договора е 89 028 246 лева без ДДС. Изпълнител на проекта е Обединение „Проект Пловдив“ ДЗЗД, което включва фирмите „Трейс Груп Холд“ АД и „Балкантел“ ООД.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във