Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Готов е първият участък от АМ "Европа" между Драгоман и Сливница

Изпълнител е "ГБС Инфраструктурно строителство".

В участъка е изградено второ платно, а  старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти в движение в посока и лента за аварийно спиране.

Готов е първият 17-километров участък от АМ "Европа" между Драгоман и Сливница, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Инвестицията е на стойност 117.3 млн. лева и е от републиканския бюджет.

Строителните работи по директното трасе завършиха половин година по-рано от предвиденото по договора и шофьорите вече преминават по него. Модернизацията на първокласния път I-8 Драгоман-Сливница започна през май миналата година. В участъка е изградено второ платно, а  старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти в посока и лента за аварийно спиране.

Изградени са два пътни възела "Сливница 1“ и "Сливница 2“, които са с енергоефективно осветление, като броя на всички големи съоръжения е 11, включващи пет подлеза, пет надлеза и мост над река Сливнишка при 30-ти км, както и седем площадки за отдих и принудително спиране.

Изпълнител е "ГБС Инфраструтурно строителство". Срокът за завършване по договор беше май 2021 година.

Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е най-късия път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП "Калотина" - София осигурява връзка към трансевропейския коридор  "Ориент/Източносредиземноморски". 

АМ "Европа" между ГКПП "Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и изграждането й е разделено на три части - от ГКПП "Калотина“ до Драгоман, от Драгоман до Сливница, и от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента.

В момента продължава строителството на 14.5 км - от ГКПП "Калотина“ до Драгоман /от км 1 до км 15+500/. Строителните работи започнаха през февруари тази година и по договор трябва да приключат през януари 2022 година. Проектът се финансира от Механизма за свързана Европа и националния бюджет. Изпълнител е "СТРАБАГ БПА" ДЗЗД, с участници: "Щрабаг“ ЕАД, "Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и "Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е близо 165 млн. лева.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за него.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във