Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Големите търговски вериги са против повече български стоки в магазините

Новият проект на Министерския съвет за осигуряване в търговските обекти на основни групи храни, произведени на територията на България, разгневи големите търговци.

Проектът беше представен днес в земеделското министерство и предвижда в търговските вериги, продаващи храни, да се обособят места (щандове, регали, хладилни витрини и др.) за български продукти, които да заемат минимум половината площ за всяка групи храни. Те трябва да се купуват директно от производителите в съответната област на всеки магазин, или до 200 км. от областния център, като продукцията им не може да се продавана на промоционални цени, освен с изричното им писмено съгласие.

По този повод Сдружението за модерна търговия излезе с позиция, в която се казва, че подобна мярка ще убие конкуренцията.То смята, че проектът погазва основните принципи на пазарната икономика. Предложените промени щели да доведат до изключително вредни последици за всички участници на пазара на хранителни стоки – за българските потребители, търговците на дребно и за самите български производители. 

"Предвидените мерки забраняват утвърдените бизнес модели на търговските вериги, които предлагат на милиони българи качествени храни на ниски цени, благодарение на оптимизация на процесите и безкомпромисен контрол на качеството. В резултат може да се очакват повишаване на цените, ограничаване на избора и дефицит на много стоки и достигане до пазара на храни с ниско качество", е становището на сдружението. 

И още - "Проектът защитава основно интересите на сивия сектор в страната, който в условията на извънредно положение не успява да намери пазар за несертифицираната си продукция и се опитва да влезе в търговските вериги през „задната врата“.

Facebook logo
Бъдете с нас и във