Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ГОЛЕМИТЕ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЕКТИ ПОМРЪДНАХА НАПРЕД

На 25 май ще започнат дейностите по реконструкцията и рехабилитацията на първия участък от жп линията Пловдив - Свиленград, съобщи заместник-министърът на транспорта Весела Господинова. За изпълнител на 38-километровата отсечка между Крумово и Първомай още през миналата година бе избрана гръцката компания Терна. Ще завършим обекта навреме и в съответствие със заложените финансови изисквания, заяви ръководителят на проекта за България Александрис Микаелидис.
За проектирането на първия етап от съществуващата жп линия са определени шест месеца. Тази дейност ще бъде възложена на подизпълнител, но Микаелидис не пожела да се ангажира с конкретни имена, защото те още не са съгласували с консултанта - консорциума между ТИПСА, Луис Берже, Систра, Традемко и Рубикон Инженеринг. Електрификацията на трасето трябва да приключи за 21 месеца, а на Терна ще бъде дадена възможността година след завършването на участъка да го тества и отстрани евентуалните дефекти.
Транспортното министерство е готово да внесе за одобрение от Европейската комисия и тръжното досие за втория етап на проекта, заяви заместник-министър Господинова. Той включва проектиране, строителство и електрификация на линията от Първомай до Свиленград с дължина от 114 километра. Очаквам разглеждането на тръжното досие за втората фаза да отнеме по-малко време от първото и най-късно през септември да обявим процедурата за избор на изпълнител. Ако всичко върви по график, в края на ноември може и да имаме избран победител, обясни Весела Господинова пред в.БАНКЕРЪ.
Проектът за жп линията Пловдив - Свиленград е най-големият в сферата на железопътната инфраструктура у нас. Общата му стойност е около 340 млн. евро. По програма ИСПА са отделени 153 млн. евро, още 150 млн. евро са заем от Европейската инвестиционна банка, а 37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет.
Има раздвижване и около Дунав мост 2. Тръжното досие на този проект най-накрая бе одобрено от делегацията на Европейската комисия. И през следващата седмица то ще бъде изпратено на петте фирми, включени в т.нар. къса листа. Това са консорциумите между немската компания Билфингер Бергер (Bilfinger Berger) и белгийската Бесикс (Besix), френската Винси (Vinci C.G.P) Главболгарстрой и Мостстрой, както и джойнтвенчъра между френската Буиг Траво Пюбликс (Bouygues Travaux Publics), варненската Трансстрой и италианската Рицани де Екер (Rizzani de Eccher). Четвъртият консорциум е между регистрираната в Сингапур EД Цюблин (Ed. Zublin AG), aвстрийската Алпине Майредер Бау (Alpine Mayreder Bau) и френската Aйфел Конструксион Металик (Eiffel Construction Metallique). Петорката се допълва от Хоктийв конструкшън (Hochtief Construction) и испанската Образкон Хуарте Лейн (Obrascon Huarte Lain).

Facebook logo
Бъдете с нас и във