Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Големи играчи в битка за ремонта на "Тракия"

Голям интерес в строителния бранш предизвикаха двата конкурса за ремонт на старите участъци от автомагистрала "Тракия". Първият включва рехабилитацията на 32 км от пътните платна между София и Пловдив, а вторият - 14.4-километра в Пловдивска област. Общата стойност на двете поръчки е 50 млн. евро, или съответно 30 млн. и 20 млн. евро. На практика това ги превръща в едни от най-големите в пътната сфера за тази година и в тях ще участват някои от най-сериозните строителни фирми у нас.


За ремонта на 32-та км документи са подали общо 11 компании, а за втория участък от 14.4 км участниците са с един по-малко. Осем дружества са подали оферти за двете трасета.


Сред най-любопитните претенденти в първия конкурс е консорциумът "Рехабилитация Тракия 2014", в който влиза небезизвестният "ПСТ Холдинг" на регистрираната на Британските Вирджински острови офшорка "Галиано Уърлдуайд лимитид", представлявана у нас от Иван Шарланджиев. Офшорката играе заедно с "Постстройинженеринг" и "Трансконсулт - 22".


Друг мераклия да получи апетитната поръчка е обединението между "Пътстрой 92", "Автомагистрали Хемус" и пазарджишката "Пътища". Те се явяват като обединение "ПАМ - I пътища". Докато варненската "Хидрострой", хасковската "АБ" и "Пътстрой Бургас" са създали консорциума "АБХ Строй", а "Агромах", "Пътища Пловдив" АД и "Еко Хидро 90" се явяват като консорциум "АПП лот 27А".


В търга ще наддават и редица големи чуждестранни играчи. Австрийската компания "Страбаг" АГ и българският й клон ще участват като консорциум "Страбаг - ИПС". Към тях се е присъединила и българската фирма "Интегрирани пътни системи". Под формата на обединението "Дуйу - Металик - К Груп" пък документи са подали турската "Дуйу Мюнхендислик Иншаат Туризм дъш Тиджарет ве Санайи Лимитет Ширкети", българският й клон "Калистратов груп" и едноличният търговец "Металик - Иван Михайлов".


Самостоятелно участват българските "Автомагистрали Черно море", "ИСА 2000", "ГБС Инфраструктурно строителство", португалската "Лена Инжинария Конструсоиш", както и "Трейс груп холд", която през последните години спечели едни от най-големите строителни конкурси.


Във втория търг отново ще се борят "Автомагистрали Черно море", турската "Дуйу", "Трейс Груп", "Пътстрой", "ПСТ Холдинг", португалската "Лена", както и консорциумите "АПП лот 27А" и "АБХ Строй". Единствените нови участници са "Актор" и обединението "Тракия - Инфра", в което влизат "Станилов", "Инфраструктурна компания" и "Интегрирани пътни системи".


Освен старите участъци на "Тракия" строителите ще трябва да ремонтират и пътните възли "Церово", "Калугерово", "Гелеменово", "Бенковски", "Пловдив - запад", "Пловдив - север" и "Пловдив - изток". Победителите в надпреварата ще бъдат избрани по икономически най-изгодната оферта, а срокът за изпълнение е 18 месеца. Което означава, че ако процедурите не бъдат обжалвани, в края на 2015-а ще шофираме по напълно обновената магистрала. Ремонтите и на двете отсечки се финансират със заем от Европейската инвестиционна банка.

Facebook logo
Бъдете с нас и във