Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Големи апетити за аутобана до Калотина

Голям интерес сред строителния бранш предизвика търгът за изграждането на магистралата София - Калотина . Общо девет фирми се явиха в конкурса за проектирането и строителството на първите 32 километра от сръбската граница до Драгоман. Техническите оферти на кандидатите бяха отворени в петък (15 март).


Мераклиите да се заемат с обекта са Порр Бау Гмбх, ФЦЦ Конструкцион, консорциума Макс Бьолг Калотина 2013, ХАВП-Калотина, сдружението Салваторе Матарезе и Клаудио Салини Гранди Лавори, консорциумът Калотина, обединението Лена и партньори, съвместното предприятие Салини-Импреджило, Калотина-СОП 2012 и обединението Магистрала Калотина. Кой от тях ще бъде определен за победител ще стане ясно най-рано след месец, когато се очаква да бъдат отворени и ценовите предложения. Както обясни председателят на управителния съвет на Агенция Пътна инфраструктура инж. Лазар Лазаров, за първи път ще се използва нова методика на оценяване. Според нея с най-голяма тежест е предлаганата цена - 55 точки, срокът за изпълнение носи 5 точки, а останалите ще са за техническите показатели. От тях 29 точки се дават за проектното предложение, а 11 за технологията и организацията на строителството.


Прогнозната стойност на магистралата до Калотина е 200 млн. лв. без ДДС, като трасето трябва да е готово до началото на 2015-а. Въпреки големия интерес обаче изграждането му остава под въпрос. Причината е, че бюджетът на оперативната програма Транспорт, от която трябва да се финансира обектът, вече е изчерпан. Очаква се част от парите - около 100 млн. лв., да дойдат от спестените средства при строителството на Западната дъга на околовръстния път в София, а останалите да се осигурят от държавния бюджет. Не се ли намерят пари от хазната, процедурата ще бъде прекратена, заяви Лазаров.


Останалите около 19 км от Драгоман до столицата ще са изцяло ново трасе и остават за следващия програмен период от 2014 до 2020 година.


Междувременно през седмицата се разбра, че италианското обединение Салини Импреджило, което участва в търга за магистралата до Калотина, ще строи Северната скоростна тангента. То получи максималните 50 точки за техническо предложение, срок за изпълнение и цена от 189 млн. лв. без ДДС. Северната скоростна тангента ще дублира околовръстното шосе и ще направи връзката между магистралите Люлин и Хемус. Тя е с дължина 17 км и трябва да бъде готова до края на 2014-а.

Facebook logo
Бъдете с нас и във