Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Глобалната автомобилна индустрия постигна рекордни печалби

Пандемията успя да обхване цялото земно кълбо за няколко месеца, излагайки на опасност живота на хората, разрастващия се бизнес, изпращайки страните в дълбока икономическа криза. Но въпреки щетите, които бяха нанесени през 2020 година, глобалната автомобилна индустрия постигна рекордни печалби през първата половина на 2021 година. 

 

Това показват резултати от проучване, публикувано от консултантската фирма "Ърнст и Янг" (Ernst & Young, EY), което пък е цитирано от "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (FAZ).

Според проучването на Ernst & Young (EY), 16-те най-големи автомобилни производители в света са постигнали оперативна печалба на обща стойност 71,5 млрд. евро, като сред тях компанията BMW е имала най-голяма възвръщаемост от реализираните продажби. През същото полугодие на 2020 г. автомобилните компаниите са имали обща загуба от 4,1 млрд. евро. Именно по това време заради COVID кризата имаше срив на глобалните вериги на доставки.

Продажбите на повечето автомобилни производители обаче продължават да бъдат по-ниски от преди началото на коронавирусната пандемия, посочва още проучването на Ernst & Young.

Повечето компании отчитат през първите шест месеца на тази година значителни оперативни печалби, въпреки че световните продажби на автомобили и продажбите на компании са средно все още под нивата от преди коронавирусната пандемия.

Оказва се, че за периода са продадени само 33,5 милиона превозни средства, което е с 11% по-малко в сравнение с първата половина на 2019 г. (годината преди Covid-19). 

Експертът на "Ърнст и Янг" Петер Фюс каза, че компаниите са се възползвали главно от мерките за строги икономии, въведени по време на COVID кризата, както и от тенденцията към скъпи и големи автомобилни модели. В допълнение, настоящият глобален недостиг на чипове с голямо търсене на автомобили създаде благоприятна ценова среда.

"Недостигът на електронни чипове означава, че автомобилните компании се концентрираха върху превозни средства с висок марж на печалба и са по-малко зависими от предоставянето на големи отстъпки за стимулиране на бизнеса. В момента търсенето е по-голямо от предлагането, като автомобилната индустрия знае как да се възползва от тази ситуация", коментира още той.

Припомняме, че на 18 май Toyota стана последният автомобилен производител, принуден да намали дейността си на фона на глобалния недостиг на микрочипове, обявявайки, че ще прекрати работата в два от своите заводи в Япония. На компании, сред които Ford, General Motors и Jaguar Land Rover, също им се наложи да изпращат работници у дома.

Проблемите не се ограничават само до автомобилната индустрия, тъй като недостигът обхваща всякакви чипове - от скъпите, високотехнологични устройства, които захранват смартфони и центрове за данни, до простите сензори и микроконтролери. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във