Банкеръ Daily

Управление и бизнес

ГБС, "Трейс" и "Джи Пи Груп" сред кандидатите за пътя Мездра-Ботевград

Шест оферти са постъпили в Агенция "Пътна инфраструктура" за строителството на 13.4 км път между Мездра - Ботевград (лот 2). Отсечката е част от пътя Видин-Ботевград. Индикативната стойност на поръчката е 178.8 млн. лв. без ДДС и не е пределна. Търгът се финансира от републиканския бюджет. Поръчката за другия лот 1 е спряна заради обжалване в Комисията за защита на конкуренцията.


Предложения са постъпили от "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Джи Пи Груп" и "Трейс Груп Холд". Те участват самостоятелно.

В консорциуми се включват: ДЗЗД АККОРД КЪНСТРАКШЪНС, с участници в дружеството: "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" и "Ер Кънстракшънс"; ДЗЗД "МБ Лот 2 - 2019”, с участници: "Европейски пътища" АД, "Водно строителство - Благоевград" и "Вахостав - СК" а.с. и обединение "ГЕОПЪТ ЛОТ 2", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД


Срокът на изпълнение на обществената поръчка е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

 Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като в момента има по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград". Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих.

За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък, уточняват от АПИ. 

Направлението Видин – Ботевград /167 км/ е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". 

Facebook logo
Бъдете с нас и във