Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Гардиън" спира рекламите на бензинови и газови компании

Британското издание "Гардиън" вече няма да прави реклама на петролни и газови компании, превръщайки се в първата голяма световна медийна организация, която забранява на компании, които добиват изкопаеми горива, да се рекламират. Забраната ще се прилага за всеки бизнес, който основно се занимава с извличане на изкопаеми горива.

"Решението ни се основава на дългогодишните усилия на мнозина в тази индустрия да възпрепятстват значими действия в областта на климата от страна на правителствата по целия свят", казаха в съвместно изявление изпълнителният директор на компанията Анна Бейтсън и главният директор по приходите Хамиш Никлин.

Те допълниха, че отговорът на глобалното затопляне е "най-важното предизвикателство на нашето време" и изтъкнаха разследването на "Гардиън" за това как лобирането от енергийните компании е навредило на екологичната среда.

Екологичните организации отдавна твърдят, че енергийните компании използват скъпи рекламни кампании, за да оцветят в зелено своята дейност. Правят го като се хвалят със сравнително малки инвестиции във възобновяема енергия, като продължават да печелят най-вече от добив на изкопаеми горива. Те призоваха новинарските издания да отхвърлят подобна реклама. И още миналата година от "Гардиън" заявиха, че ще покажат своята ангажираност към проблема с глобалното затопляне. 

Решението за отхвърляне на рекламните пари от фирмите за изкопаеми горива идва в труден момент за медийната индустрия. Бордът на Guardian Media Group (GMG) предупреждава, че бизнесът е изправен пред значителни промени тази година. Рекламата представлява 40% от приходите от GMG, което означава, че тя остава ключов начин за финансиране на журналистиката на "Гардиън" и "Обзървър" по целия свят.

Бейтсън и Никлин заявиха, че решението им ще доведе до финансов удар. "Моделът на финансиране изданието, като при повечето висококачествени медийни компании, ще бъде несигурен през следващите няколко години. Вярно е, че отхвърлянето на рекламодатели може да ни затрудни. Въпреки това ние вярваме, че изграждането на по-целенасочена организация и финансовата устойчивост трябва да върви ръка за ръка," смятат те.

Те признаха, че някои от читателите на "Гардиън" биха искали компанията да откаже реклама за всеки продукт, кото оставя значителен въглероден отпечатък, като колите например, но подобно действие ще разклати допълнително финансовата стабилност, докато бизнес моделът на медийната индустрия остава в криза.

Ръководстовто на изданието се надява читателите да продължат да подкрепят журналистиката на "Гардиън", както и да привлекат други компании за рекламодатели.

"Вярваме, че много марки ще се съгласят с нашата позиция и може би ще изберат да работят повече с нас. Бъдещето на рекламата се състои в изграждането на доверие към потребителите и демонстрирането на реална ангажираност към ценностите и целта," допълват от медията.

"Грийнпийс" вече приветства този ход. "Нефтените и газовите фирми сега се оказват редом с тютюневите предприятия, които заплашват здравето и благополучието на всички на тази планета. Други медии,и  организации за изкуство и спорт трябва да последват примера и да прекратят рекламата и спонсорството на изкопаемите горива", заяви Мел Еванс от "Грийннпийс" Великобритания.

Facebook logo
Бъдете с нас и във