Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Форсираха транспортните проекти

Ревизирана работна програма за по-бързото завършване на пътния надлез край Димитровград поиска служебният министър на транспорта Николина Ангелкова. През седмицата тя инспектира как върви модернизацията на жп линията Първомай - Свиленград и обеща, че ще се направи всичко възможно съоръжението да бъде открито още през октомври. "Половината от дейностите по проекта вече са завършени. Сред проблемите са забавените разрешителни за строителство по някои от обектите. Вече съм провела среща с колегите от Министерството на регионалното развитие и разрешителните ще бъдат издадени в кратки срокове", заяви Ангелакова.


Проверен бе и напредъкът в рехабилитацията на гара Димитровград, която също е част от проекта "Първомай - Свиленград". Ремонтът на приемната сграда е разделен на два етапа, като работата по първия е изпълнена и три коловоза са въведени в експлоатация. Очаква се в началото на следващата година гарата да бъде напълно завършена. Тя е част от първия лот на проекта, обхващащ трасето между Димитровград и Харманли. Строителните дейности струват общо над 142 млн. лв., а физическото изпълнение вече е около 60 на сто. Между Димитровград и жп гара Нова надежда вече е изградена и пусната в експлоатация близо 3.5 км жп линия, а до края на декември ще бъдат завършени още 10 километра.


По втората позиция от проекта - от Харманли до Свиленград, бе направен оглед на жп мостовете при река Марица, на положения нов железен път и на контактна мрежа. Стойността на договора за строителство е над 122 млн. лв. без ДДС, а общото физическо изпълнение е около 45 на сто.


Най-проблемен е последният лот, който обхваща изграждането на тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата в Димитровград. Министър Николина Ангелкова смята, че изпълнителят - "Старт инженеринг"АД, трябва да положи всички усилия за ускоряване на строителните дейности. Предвидено е целият проект да приключи до края на 2015-а, което го превръща в един от високорисковите по оперативната програма "Транспорт".


Раздвижване тази седмица имаше и около друг ключов транспортен обект - магистралата от София до границата със Сърбия. Под председателството на заместник-министъра на регионалното развитие Ангел Петров Националният експертен съвет към Министерството на регионалното развитие одобри парцеларен план за трасето. На заседанието е приет и подробният устройствен план, който е необходимо да бъде одобрен и със заповед на вицепремиера и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. Документът ще позволи да започнат отчуждителните процедури, проектирането и строителството. Още на 21 май Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществената поръчка за изграждането на 31.5-километровия аутобан. Той е с ориентировъчна стойност 200 млн. лв. без ДДС, като парите ще дойдат от новото издание на програмата "Транспорт". Поръчката е разделена на две обособени позиции. Първият лот, който започва от зоната на контролно-пропускателния пункт "Калотина", ще е дълъг 15 км, и ще свършва на около 1100 м след пътния възел за Драгоман. Вторият лот ще е с дължина 17 км и краят му ще е на около 1400 м след надлеза над жп линията София-Калотина.


Съдбата на магистралата обаче все още не е съвсем ясна. В началото на август Комисията за защита на конкуренцията публикува решение, в което бяха описани куп нарушения при откриването на обществената поръчка. Производството пред антимонополния орган е образувано от един от кандидат-строителите - "Ес Ей Инвестмънт енд Инжиниъринг".

Facebook logo
Бъдете с нас и във