Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Фолксваген" обявява сделката с Анкара за новия завод до две седмици

Германският автомобилен концерн е близо до взимането на окончателно решение за изграждането на нов завод в Турция. Това заяви пред репортери членът на борда на директорите на компанията Андреас Тостман, предава "Ройтерс".

"В момента сме в заключителния етап на разговорите с Турция“, обясни пред репортери Тостман, който отговаря за производството. Той допълни, че очаква разговорите да приключат до две седмици или дори по-рано

Разкривайки повече подробности за плановете, източници, близки до компанията, твърдят, че инвестицията ще бъде на стойност над 1 милиард евро.

Заводът вероятно ще произвежда 300 000 автомобила годишно, сред които "Пасат" и "Шкода Супърб", които ще бъдат предназначени за износ в Източна Европа.

"Фолксваген" ще наеме близо 4000 служители за завода в Маниса, близо до Измир. Строителството може да започне в края на 2020 г., а производството – през 2022 година.

Според предишни позиции на директори в концерна окончателното решение за локацията на новия завод следва да бъде оповестено до края на октомври. 

В началото на септември стана ясно, че се е провела "изключително положителна среща" между турския президент Реджеп Ердоган и високопоставен служител на "Фолксваген".

По информация на "Ройтерс" на срещата са били изгладени различията по отношение на данъчния режим за новите автомобили в южната ни съседка. 

Публикации в германската преса класираха на второ място в надпреварата България. 

От тях стана ясно също така, че Анкара е обещала на немския гигант държавни отстъпки. Лично президентът Ердоган поел ангажимент да даде държавна гаранция за всички споразумения, сключени с "Фолксваген". 

Твърди се също така, че турското правителство се е ангажирало да осигури мощна финансова подкрепа, за да покрие преки разходи по изграждането на завода.

В хода на разговорите между "Фолксваген" Анкара е предложила още изграждането на железопътна линия от предприятието до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир, както и пряка държавна инвестиция в размер на 100 млн. евро. 

Редно е да отбележим, че подобни отстъпки България едва ли може да предложи, тъй като такива ходове могат да бъдат оценени като незаконна държавна помощ, противоречаща на законодателството на Европейския съюз в областта на конкуренцията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във