Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Фейсбук премахва 95% от речта на омразата

За последните три месеца са "уловени" 22,5 милиона публикации, видеоклипове и снимки

Фейсбук призна, че се бори усилено да премахва съдържание, което насърчава самоубийството или експлоатира децата, но глобалната обстановка го принуждава да разчита все по-силно на автоматичното модериране, пише "Гардиън".

През март социалната мрежа изпрати вкъщи много от своите рецензенти на съдържание и се фокусира върху това как изкуственият интелект преценява кое е допустимо и кое не. В първия си тримесечен доклад във връзка модериращите си практики след избухването на коронавирусната пандемия компанията изложи някои от успехите и провалите на този подход.

"Разчитаме до голяма степен на хората да докладват самоубийства, самонаранявания и експлоатационното съдържание на деца, за да подобрим технологията, която проактивно открива и премахва идентично или почти идентично съдържание, което нарушава тези политики", заяви Гай Розън, вицепрезидент на Фейсбук по интегрирането. "С по-малкото рецензенти на съдържание ние предприехме действия към по-малко количество съдържание във "Фейсбук" и "Инстаграм", които показват насилие, детска голота или сексуална експлоатация", допълни той. 

Според доклада, социалната мрежа е премахнала 479 400 публикации от Инстаграм за нарушаване на правилата за детска експлоатация и голота за периода април и юни, което е с около 1 милион по-малко сравнено предходните три месеца.

Не всеки инструмент за модериране обаче беше подобно засегнат. Компанията се справя с недопускането на голота на възрастните. Тя все по-лесно може да бъде автоматично маркирана и да се премахне с помощта на инструменти за машинно виждане. Така компанията премахва 37,5 милиона публикации, което е малко намаление в сравнение с 39,5 милиона за първото тримесечие на годината.

Премахването на речта на омразата е изключително успешно постигната цел.

През първите три месеца на 2020 г. Фейсбук работи върху 9,6 милиона публикации, заради реч на омразата, а през второто тримесечие - върху почти два пъти повече - 22,5 милиона публикации, видеоклипове и снимки.

Розън казва, че увеличението е настъпило, защото компанията е автоматизирала процеса на намиране и премахване на реч на омразата на три нови езика - испански, арабски и индонезийски, и подобрила технологията за намиране на реч на омразата на английски и бирмански език.

Той казва още, че тези подобрения означават, че към момента компанията е премахнала 95% от речта на омразата.

Освен стандартните предизвикателства за работа от дома, компанията се изправи пред други проблеми, тъй като постепенно изграждаше капацитета на своите модератори за работа от разстояние. През март изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг заяви, че компанията е изправена пред проблеми със защитата на данните, което означава, че не може да позволи на някои от служителите си да работят върху собствените си устройства.

В дългосрочен план социалната мрежа се ангажира да оптимизира работата от вкъщи дори след като пандемията отмине. Зукърбърг очаква към 2030 г. около половината работна сила на компанията му да работи у дома си. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във