Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Facebook ще спира рекламите на "чудотворни лекарства"

Facebook обяви, че ще засили контрола на публикациите, които са на медицинска тематика и обещават чудотворни лечения или разпространяват невярна информация за здравето и ваксините. Такива публикации ще се ограничават и няма да достигат до много потребители. В това число ще попаднат и хапчета за отслабване и други подобни близки теми, съобщава Digital Trends.

Реакцията на компанията идва на фона на публикация на Wall Street Journal, че Facebook и YouTube са заливани от подобни публикации и клипове, които обещават чудотворни лечения на тежки болести.

"Знаем, че хората не харесват публикации, които търсят сензации, а подвеждащото съдържание на здравна тематика е особено вредно за нашата общност", коментира Травис Йех, продуктов мениджър на Facebook.

Ще се използват алгоритми, които да идентифицират фразите, които са типични за подвеждащото съдържание или за опитите да се рекламира дадено лечение. Целта на компанията е постепенно да ограничи разпространението на тези публикации до потребителите и да ги замени с коректна информация.

Йех предупреждава собствениците на страници също да обърнат внимание на публикациите, които споделят. Коректните публикации няма да бъдат ограничавани, но тези, които попаднат в критериите за сензация, особено на здравна тематика, ще бъдат ограничавани. Компанията казва, че веднага, след като дадената страница спре да пуска такива публикации, разпространението ѝ до потребителите ще бъде възстановено.

Мярката е продължение на започналата по-рано тази година битка и срещу "антиваксърите". Компанията обяви през март, че започва подобно ограничаване на публккации, които разпространяват невярна информация за ваксините.

Facebook logo
Бъдете с нас и във