Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Една трета от рекламодателите на Facebook бойкотират социалната мрежа

Почти една трета от рекламодателите на Facebook обмислят да участват в едномесечен бойкот срещу социалната мрежа, докато тя се опитва да ги убеди, че прави достатъчно в борбата с речта на омразата в своята платформа, пише изданието "Гардиън".

Безпрецедентният корпоративен шум се вдигна след проучване на Световната федерация на рекламодателите, чиито членове имат разходи за близо 100 милиарда долара към социалните медии. Проучването показа, че една трета от 58 топ рекламодатели ще спрат рекламата си, а други 40% също обмислят да го направят. Тази седмица Ford и Adidas обявиха намерението си да спрат цялата реклама в платформата, присъединявайки се към корпорациите Honda, Verizon, Diageo и Unilever.

Други, сред които Starbucks и Coca-Cola, също спряха рекламата си в социалните медии, но не се обявиха официално в подкрепата на кампанията "Спрете омразата за печалба" (Stop Hate for Profit), която координира бойкота срещу Facebook.

Бойкотът вече се разпространява и извън САЩ. Някои от рекламодателите призовават лидера на социалните мрежи "да предприеме по-силни мерки срещу вредно съдържание и дезинформация в своята платформа".

"Спираме цялата реклама на социални медии в САЩ и Европа през следващите 30 дни, за да преоценим присъствието си в тези платформи. Наличието на съдържание, включващо реч на омразата, насилието и расовата несправедливост  в социалните мрежи, трябва да бъде премахнато".

А говорителят на друг автомобилен гигант - Honda Europe добави, че решението за бойкот е "в съответствие с ценностите на нашата компания, които са основани на човешкото уважение", добави говорителят на автомобилната марка Ford.

Петролната група BP също заяви пред "Гардиън", че спира рекламата във Facebook в подкрепа на кампанията. Говорителят ѝ каза, че е "критично важно всички платформи за социални медии да въведат подобрен контрол за елиминиране на разпространението на съдържание, което е невярно, дискриминационно или има за цел да подбуди, повдигне страх или да омраза". 

Стивън Льорке, главен изпълнителен директор на Световната федерация на рекламодателите, заяви пред Financial Times, че рекламната индустрия започва да изисква огромни промени от социалните медии. По неговите думи това е "повратна точка".

Бойкотът "Спрете омразата за печалба" се насърчава от коалиция от американски нестопански организации и призовава компаниите да преустановят разходите си за платформата през месец юли.

Въпреки, че някои от най-големите рекламодатели в света бойкотират социалната мрежа, това едва ли ще се отрази сериозно върху общите приходи на Facebook. Компанията генерира по-голямата част от приходите си от т. нар. дълга опашка - средства от по-малки рекламодатели.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във