Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Две години ще се забави строителството в Кресненското дефиле

Готова е интерактивната карта с плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година.

В последните шест месеца Министерството на регионалното развитие и благоустройството започна фактическа работа по всички стратегически проекти за транспортната свързаност по оста север - юг. Пред обявяване на обществени поръчки за разработване на разширени идейни проекти за всеки от тези пътища. Това съобщи заместник-министър Явор Пенчев на Софийски икономически форум III.

 „Темповете, с които се работи по тези три направления север - юг, са много бързи и предполагам, че в рамките на следващите шест месеца щяхме да имаме избрани изпълнители за проектиране на трасетата и за изработване на подробни устройствени планове“, отбеляза заместник-министърът. Очаква се реализирането на тези проекти ще окаже положително влияние върху безопасността на пътищата, опазването на околната среда, движението на хора, товари и услуги..

Той представи интерактивната карта с плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година.

В най-напреднал етап е проектът за АМ „Черно море“ с проектна дължина 104 километра. По него има разработени 3 варианта, които са внесени в МОСВ и вече има становище по тях. Магистралата е част от паневропейския транспортен коридор № 8, който е най-пряката връзка между Адриатика и Черно море.

Ключов проект е и изграждането на магистрален път от Видин до София, който да минава през тунел под прохода „Петрохан“ и да включва магистрала „Струма“. Това е приоритетният за ЕС транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“, свързващ държавите от Централна и Западна Европа с пристанището в Солун. А реализацията на проекта ще улесни значително транзитния трафик и ще даде тласък на развитието на икономиката на Румъния, България и Гърция.

Пътната свързаност между България и Република Северна Македония ще изглежда съвсем различно, ако изградим магистрално трасе по направлението Гюешево – Кюстендил – Дупница, подчерта Явор Пенчев. То ще осигури бърза връзка между автомагистрала „Струма“ и границата с Република Северна Македония. По предварителни данни това ще бъде скоростно трасе с дължина 62 километра. Идеята е в бъдеще да продължи с още два участъка - от Дупница към Самоков и Ихтиман, за да се осъществи връзка с магистралите „Тракия“ и „Хемус“.

По направлението север - юг е важно изграждането на магистралата „Русе - Велико Търново“. Тя е част от коридора от Букурещ до Александруполис, който минава през Русе, Велико Търново, автомагистрала „Хемус“, преминава през тунел под Стара планина, пресича магистралите „Тракия“ и „Марица“ и достига до границата с Гърция при граничния пункт „Маказа“, а оттам на гръцка територия – до Александруполис.

По отношение на магистрала „Струма“ заместник-министър Пенчев обясни, че за участъка през Кресненското дефиле има влязъл в сила ОВОС и избран изпълнител, но строителството не може да започне, тъй като по напътствие на Европейската комисия трябва да бъде направена допълнителна проверка на съответствието на издадения ОВОС с природозащитните цели на Защитена зона „Кресна“. Изготвянето им е задължение на Министерството на околната среда и водите. То ги е възложило на търговско дружество, но работата по тях няма да приключи до края на тази календарна година. Това ще доведе до повече от 2 години забавяне на старта на строителните дейности.

Facebook logo
Бъдете с нас и във