Банкеръ Daily

Зам.-министър Иван Шишков:

Държавата строи незаконно и в огромни мащаби

Шишков посочи, че в момента екипа на министерството работи активно, за да компенсира забавените процеси в строителството на АМ „Хемус“.

Вместо да санкционира незаконното строителство, самата държава се оказва нарушител. Строи се незаконно, безразборно и в много големи размери. Контролът явно не е бил достатъчен през годините, за да се сложи край на тази вредна тенденция. 

 

"Държавата е поставена в една много специална и абсурдна ситуация - строи незаконно и в изключително големи размери. Ние искаме да дисциплинираме всички участници в строителния процес, но на практика държавата строи незаконно и то с държавни пари, с публични средства", обяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в студиото на БСТВ.

Той подчерта, че за съжаление, нередностите, които са установени на АМ „Хемус“, се повтарят и при строителството на скоростния път Ботевград-Видин, както и по бъдещата магистрала Русе - Велико Търново.

"Имаме участъци, в които се строи, шумно се рекламира колко много се работи, но в действителност то е само в определени участъци“, каза  Шишков и  изрази съжалението и разочарованието си от случващото се и от това, което всички са си мислели, че се изгражда.  "На практика то се е превърнало като в декор на сцена", каза той.

Шишков посочи, че в момента екипа на министерството работи активно, за да компенсира забавените процеси в строителството на АМ „Хемус“.

„Това което не само ще направим, а и правим в момента, е да ускоряваме всички процеси, искаме да довършим всички процедури, които са започнали. Лот 4 на АМ „Хемус“ вече има решение на Министерския съвет за отчуждаване. Нашата идея е до месец и половина-два да заплатим на собствениците на земите, за да можем максимално бързо да изчистим трасето. Същото се отнася и за Лот 5 – надявам се до седмица и него да внесем в Министерския съвет. Относно лотове 7, 8 и 9 вече водим разговори с АПИ - там трябва да се атакува, за да може в този участък АМ „Хемус“ да има трасе, за да се продължи строителството”, заяви още арх. Шишков.

Той посочи, че всеки пропилян ден е загубен за цялостното изграждане на магистралата, защото тя има смисъл само ако се изгради цялата. „Ние в момента работим активно, за да може да компенсираме забавянето във времето“, категоричен беше заместник-регионалният министър.

Facebook logo
Бъдете с нас и във