Банкеръ Daily

Управление и бизнес

До средата на 2021 г. в системата на БДЖ влизат 15 нови локомотива

До средата на 2021 г. в системата на БДЖ ще влязат 15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на откриването на жп гара "Подуяне", пускането в експлоатация на два нови локомотива "Сименс Смартрон" и представяне на новата тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път.

"Днес отбелязваме три събития, които са неразривно свързани под мотото „обновление на железницата“. Тук виждаме резултатите от дълъг процес на реформи, който минава през погасяване на огромните дългове на БДЖ и продължава с колосални инвестиции в железницата през следващите няколко години“, заяви министър Желязков.

Той отбеляза, че БДЖ са подписали допълнително споразумение с изпълнителя за още 5 локомотива, които ще бъдат доставени до юни 2021 г. и допълни, че това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. "В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав", акцентира министърът.

По думите му за пръв път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. "В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове", обясни Желязков.

Във връзка с обновеното приемно здание на жп гара "Подуяне", министърът посочи, че проектът е отличен пример за ефективното управление на пространствата и ревитализация на градските райони, в полза на жителите и пътниците на железницата. "Само за 2019 г. през жп гарата са преминали 147 000 пътници", коментира Желязков.

"С изцяло реновираната гара „Подуяне“ отбелязваме 90 години от изграждането й. Това е първият цялостен ремонт на гарата, построена през 1930 г. по проект на арх. Панайот Калчев."

Това написа в профила си във Фейсбук столичният кмет Йорданка Фандъкова.

"Заедно с инвестициите в обновяването на Централна гара и гара „Подуяне“, работим за обвързване на метрото с жп транспорта. И трите метролинии са с изградени връзки - на Централна гара при Линия 2, на бул. „Искърско шосе“ при Линия 1 и в кв. „Горна баня“ с линия 3", пише още градоначалникът. 

Реконструкцията на столичната гара се осъществи със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на обекта бе 2 903 166, 23 лв. без ДДС, с изпълнител "Инфраструктурно строителство" АД.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във