Банкеръ Daily

Бойко Борисов

До четири години магистрала „Хемус“ ще е готова

S 250 ecec57fd be91 4a94 b5f8 a97d768e29a1
S 250 66a85155 c7a0 46b8 8a8d dc98d6f10130
S 250 d35f1d50 10f9 4d38 b70c 05432d827356

Като дойдох за първи път тук, беше ливада и планина. После - изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват. Това заяви премиерът Бойко Борисов при официалното откриване на новия участък от 9,3 км от магистрала „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.

„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи. Усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Ние не купуваме само Ф-16 и не вдигаме само заплатите на отбраната, а едновременно строим и проектираме, благодарение на правителството и на коалиционните партньори. Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, изтъкна Борисов. Миналата седмица премиерът даде заявка, че ще се оттегли от политиката, след като магистрала "Хемус" бъде готова. 

Изграждането на трасето започна в края на март 2018 г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. Инвестицията е за 66 млн. лв. с ДДС като средствата са от държавния бюджет. Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение.

Регионалният министър Петя Аврамова съобщи, че са изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип. Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.

Цялостното доизграждане на „Хемус“ е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във