Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Дивидент и печалба за тримесечието показа „Лавена“

Общото събрание на „Лавена“ АД – Шумен гласува изплащането на паричен дивидент от печалбата за 2020 година.
Решението предвижда разпределение между акционерите на сума общ размер на 297 582 лева. Дивидентът за една акция бруто е 0.03 лева. Правото да получат част от печалбата  имат всички, които са вписани в „Централен регистър“ към 29 юни.

През първото тримесечие групата „Лавена“ губи около един милион и половина от приходите си от продажби на продукция в сравнение със същия период на миналата година. Разходите леко са се повишили, като с най-голям дял сред тях са харчовете на суровини и материали. А финансовият резултат е печалба от 93 хил. лева, но тя е силно намяляла в сравнение с онези 953 хил. лева преди година.

Още със създаването си през 1962 г. "Лавена" преработката на редица маслодайни култури като мента, лавандула, резене, копър, салвия. Компанията е един от водещите производители на натурално лавандулово етерично масло в света. Шуменската фирма има клиенти сред най-големите търговци и потребители на етерични масла в света. Тя разчита и на приходите от продажби на етерични масла. А в портфолиoто си дружеството има продукти от почти всички козметични групи.

Групата обединява още две дъщерни фирми -  „Лавена Агро“  ЕООД, което е специализирано в поддържане на нови лавандулови ниви и в продажба на собствена продукция, като обработва собствени земи и наети от други собственици. „Лавена Мърчандайзинг“ ЕООД се занимава с маркетинга на фирмите от групата.

 

Рискове

Групата работи с много широка гама от суровини и материали, което се дължи на разнообразната продуктова гама. Цините им обаче са пряко зависими от котировките на петролните продукти и горивата, поради което са силно динамични.

Пазара на козметични продукти и силно конкурентен и наситен с както с български, така и големи международни производители. Компанията оперира в средния ценови сегмент. С затварянето на много бизнеси, хората останаха вкъщи и съответно това предизвика намаляване на търсенето и покупката на козметични продукти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във