Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Чисти продукти и самобитни места правят туризма ни конкурентен

Зелените иновации представляват голям потенциал за повишаване на конкурентоспособността на туристическия бизнес. „Чрез производството на екологично чисти продукти и прилагането на екологични технологии в своите бизнес цикли, туристическите фирми могат да повишат своята конкурентоспособност и да навлязат в нови международни вериги на добавена стойност“, отбелязва министър Стела Балтова. А ключовата дума тук е „свързаност“.

Представители на бизнеса обсъдиха на кръгла маса „Зелени иновации в туризма“ възможностите за сътрудничество между различните заинтересовани страни с цел повишаване на конкурентоспособността на туристическия бизнес в България.

Веселин Данев, представител на дружествата от групата "Либена Ризортс", представи конкретни примери и стъпки за намаляване на пластмасата в хотелите. Той сподели техни практики и изтъкна, че е много важно хотелите да заменят еднократните козметични продукти с дозатори за многократна употреба; замяна на сламките и пластмасовите чинийки с биоразградими от захарна тръстика; както и въвеждането на хартиени торби за пране.

От компания за производство на ядливи чаши, 100% веган, разказаха как те могат да допринесат за добавената стойност на заведението за хранене или хотела, като повишат неговата разпознаваемост. По думите на Емануил Колев, мениджър в компанията, по този иновативен начин се намаляват промишлените отпадъци, както и разходите, а въглеродният отпечатък на тези чашки е съизмерим с този на стъклените.

Заместник-министър на земеделието, храните и горите Явор Гечев  пък представи темата за "Устойчиво земеделие и туризъм" и връзката между добрата и качествена храна и туризма у нас. Той постави специален акцент на винения туризъм - един от успешните, отличаващи и привлекателни туристически продукти на дестинация България. По думите му Зелената сделка ще промени Европа и света и страната ни  трябва да се приспособи към новите реалности, за да има развитие в определени сектори.

В рамките на кръглата маса заместник-кметът на Бургас Весна Балтина постави акцент върху инициативата “Син етикет”, като представи проекта “Повишаване на знанията за морската околна среда за устойчиво управление на морските ресурси и постигане целите на син растеж”. Тя отбеляза, че България има свой бутиков остров - Св. Анастасия, който от няколко години е обявен за остров без пластмаса. А наблюденията показват, че в резултат на предприетите действия, тези отпадъци, които събират подводните течения около острова, са много по-малко и те идват главно от международни води. Друго уникално самобитно място, което предстои да се превърне в туристически обект без пластмаса, това е етнографският комплекс към рибарското селище Ченгене скеле, също край Бургас.

Facebook logo
Бъдете с нас и във