Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Чиновниците ни ще работят по европейски стандарти

Чиновниците ни работят по европейски стандарти. Това бе съобщено тази сутрин в Министерски съвет при представянето на резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода "таен клиент"  в 13 общини, областни и общински администрации.

"Административното и електронното обслужване у нас ще бъдат актуализирани спрямо европейските стандарти. Промените ще целят по-високи стандарти за обществено качество в съответствие с преминаването към комплексно административно обслужване", обяви експертът в Дирекция "Модернизация на администрацията" Алеко Джилджов.

Вчера вицепремиерът Томислав Дончев даде срок до един месец за отстраняване на нарушенията при административното обслужване. След постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина, по който се предоставят услугите. Представените доклади след проверката показват, че на много места все още не са изпълнени законови задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса.

Директорът на дирекция „Модернизация на администрацията“ на Министерски съвет Красимир Божанов  подчерта, че ако има виновни служители, ще има наказания, но няма да уволняват служители.

"Всяка администрация носи отговорност за изпълнението на изискванията, уволнението е най-тежкото наказание. Това, че някой не знае правилата, не винаги е основа да бъде уволнен. Това не е вина на хората на гишета, а на техните ръководители, които е трябвало да осигурят качествен мениджмънт на целия процес“, изтъкна Божанов. 

Изискванията на административната реформа, ръководена от вицепремиера Томислав Дончев, са местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи. Сред целите на проекта било и модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.

В началото на март месец правителството се похвали с най-мащабния досега пакет от общо 1 443 мерки за намаляване на административната и регулаторната тежест за гражданите и бизнеса, а според оповестената информация 35% от заложените инициативи са били изцяло изпълнени.

Facebook logo
Бъдете с нас и във