Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Четирилентовият път Сливен-Ямбол засега остава химера

През 2019 г. тогавашният министър на регионалното развитие Петя Аврамова обявява, че Министерството й подкрепя изграждането на четирилентов път между Сливен и Ямбол. В района за първи път се обособява свободна икономическа и индустриална зона между три общини - Сливен, Тунджа, Ямбол и разширеният път ще позволи да бъдат обхванати над 100 населени места с над 230 000 души.

По-късно през същата година е обявено, че АПИ вече е направила предпроектно проучване за разширение на съществуващия път и има готово техническо задание.

Изграждането на четирилентовия път ще направи по-бързо придвижването между двата областни града, които са на 30 км един от друг, би подобрило достъпа до магистрала "Тракия" и до бъдещата икономическа зона.

"Вече сме в края на 2022 г., а развитие по този казус няма", обяви депутатът от БСП Деян Дечев. Ето защо в рамките на парламентарния контрол, провел се на 18 ноември, той попита служебния министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков дали по разширението се работи. И в какъв срок проектът ще бъде завършен.

В отговор на въпроса министър Шишков обяви, че на този етап в инвестиционната програма на Агенция "Пътна инфраструктура" не е предвидена реконструкция на второкласния път между Сливен и Ямбол.

Той обясни, че разбира колко важен е този четирилентов път за развитието на региона и посочи, че към момента това, което може да се направи, е да се започне с проектирането.

"Тъй като, за съжаление, голяма част от пътищата, които трябва да се изпълняват от МРРБ, нямат проекти", уточни министърът.

Регионалният министър поясни, че в момента от АПИ са възложили основен ремонт на второкласния път. За да се направи това, а също така и хипотетичното разширение, трябва да се премине през съответната процедура - първо през технически проект, който трябва да бъде одобрен заедно с изпълнителя на строителството.

Министърът допълни, че може би трябва да се помисли разширението на пътя да бъде вкарано първоначално в програмата на АПИ като програма за проектиране, а не като програма за изпълнение, тъй като намерението все още не съществува като одобрен технически проект.

Шишков похвали Дечев за въпроса, тъй като по думите му той му дава идея да се извърши анализ и състави график за проектирането на всички важни пътни обекти, които следва да се направят в България. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във