Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Четири компании оспорват концесията на "Летище София"

Четири компании, участвали в процедурата за 35-годишната концесия на "Летище София", са внесли жалби срещу избора на победителя в надпреварата - "Соф Кънект". В последния ден за излагане на претенции пред Комисията за защита на конкуренцията жалби са завели "Фрапорт България" и консорциумът "ССБ София Еърпорт". 

Както "Банкеръ" писа, преди това своите аргументи срещу решението на транспортното министерство изложиха консорциумът между Aeroports de Paris и турската TAV, както и обединението, водено от британския оператор Manchester Airport Group. 

И по четирите жалби предстои образуване на производство от страна на антимонополната комисия. Нито една компания не е поискала временно спиране на процедурата по концесията на столичния аеропорт. Ако жалбите стигнат до Върховния административен съд, магистратите следва да ги разгледат в срок от един месец. 

Сега КЗК следва да получи от Министерството на транспорта цялата документация за проведената концесионна процедура. В срок от три дни регулаторът трябва да изготви становище дали иска предварително изпълнение на договора, т.е. жалбите да не спират подписването на контракта със "Соф Кънект". 

В консорциума победител участват операторът на летището в Мюнхен "Флугхафен Мюнхен" и фондът Meridiam. Обединението предлага годишно концесионно плащане в размер на 24.542 млн. евро и 608 млн. евро инвестиции за срока на концесията.

Стратегията на консорциума предвижда увеличаване на пътниците до 8.8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили. Нагласите са пътниците на софийския аеропорт да нараснат до 2030 г на 12.3 милиона. Тогава ще се направи и най-голямата инвестиции в изграждането на нов - трети терминал. Той ще бъде разположен на около 800 метра от станцията на метрото и ще има 11 местостоянки. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеш от пътниците, а не по-ръкав, заради предпочитанията на нискобюджетните авиокомпании. Ще бъде построен и нов паркинг за 1459 автомобила.

Аеропортът в Мюнхен е втория най-натоварен в Германия след този във Франкфурт. От своя страна базираният в Париж Meridiam обединява 7 фонда и управлява активи за над 7 млрд. долара. В момента работи по 71 проекта, включително мостове, жп трасета и други. Портфолиото му поставя акцент върху сектори като енергетика, транспорт и околна среда. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във