Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Чехът Мартин Швехлак е новият изпълнителен директор на bTV

Новоназначеният главен изпълнителен директор на bTV Media Group Мартин Швехлак

Досегашният главен изпълнителен директор на bTV Флориан Скала е напуснал поста си през ноември и от 14 декември длъжността се поема от чеха Мартин Швехлак.

"2020-а беше изпълнена с предизвикателства за цялата медийна индустрия, както и за bTV. Компанията беше в процес на придобиване през по-голямата част от годината, а в комбинация с COVID-19 пандемията не е изненадващо, че част от енергията беше загубена. Намерението ми е да влея нова енергия в съдържанието и програмата ни и да модернизирам дигиталното ни разпространение, така че българската аудитория да получи най-доброто преживяване“, каза новоназначеният главен изпълнителен директор на bTV Media Group. 

От 1993 г. насам Швехлак работи в печатни, радио, дигитални и телевизионни медии в Чешката република и е заемал редица разнообразни постове - от редактор, през главен редактор до висши мениджърски роли. В края на 90-те работи като редактор и зам.-главен редактор на най-четения чешки всекидневник BLESK. След това основава чешката информационна агенция Mediafax, като управлява екип от 150 души.

Швехлак е начело на новините на TV Nova в Чешката република от 2013 г. до 2018 г., като под негово ръководство телевизията запазва позицията си на най-уважаван и гледан ТВ източник на новини. Бил и член на международната комисия на СМЕ за новините и е работил с всички структури на CME във връзка с редакционното отразяване, съдържанието и програмните инициативи. Швехлак ще пътува от Прага, но възнамерява да прекарва повече време в София, отколкото в чешката столица.

„Основната задача, свързана с моето назначение като главен изпълнителен директор на bTV Media Group – да подобря цялостните резултати на компанията – беше успешно изпълнена и аз поемам към нови предизвикателства с голямо удовлетворение. Благодаря на страхотния екип на bTV за всичко, което постигнахме заедно и съм щастлив, че оставям компанията в добри ръце“, коментира изходящият главен изпълнителен директор Флориан Скала.

Рокадата начело на телевизията се случва два месеца след като инвестиционният фонд PPF Group NV на чешкия милиардер Петр Келнер официално придоби Central European Media Enterprises Ltd за сума от порядъка на 2.1 млрд. щатски долара. 

Споразумението бе одобрено единодушно от Съвета на директорите на CME по препоръка на Надзорния съвет. Най-големият акционер на CME, AT&T Inc., се съгласи да гласува в подкрепа на транзакцията. 

Петр Келнер посочи, че "придобиването на СМЕ с нейните медийни активи в пет европейски държави ще допълни и укрепи нашите телекомуникационни операции в Централна и Източна Европа".

"Целта ни е да използваме естествените синергии между създаването на съдържание и неговото разпространение за по-нататъшно развитие на телекомуникациония и медиен бизнес на групата. CME е здрава и добре управлявана организация и нямаме намерение да правим значителни промени", каза още Келнер.

Общо 1.15 млрд. евро за сделката са изцяло гарантирани от група банки като BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Credit Suisse, HSBC, Société Générale and UniCredit.

Финансов консултант на PPF по сделката е била J.P. Morgan Securities, а White & Case LLP е действала като правен консултант. 

В средата на октомври стана ясно, че фондът PPF е останал единствен кандидат за CME, която в България притежава bTV Media Group. На финала на търга за активите на CME конкурент на Келнер е била американската компания Discovery. Щатското дружество обаче се е оттеглило. 

Преговори между PPF и CME се водят от месец март. Също така споразумението за активите на Central European Media Enterprises е трябвало да бъде подписано още през юли или август, но се е стигнало до забавяне - вероятно поради спор около цената. 

През юли 2018 г. инвестиционното дружество PPF на Петр Келнер придоби "Теленор България". Тогава PPF плати на норвежката Telenor общо 2.75 млрд. евро за бизнеса й у нас, в Сърбия, Черна гора и в Унгария. 

Петр Келнер бе и сред кандидатите в наддаването за активите на "Нова броудкастинг груп". PPF сключи споразумение с предишния собственик на NOVA телевизия, но не получи съответното надзорно одобрение от Комисията за защита на конкуренцията. В крайна сметка "Нова броудкастинг груп" бе придобита от братята Кирил и Георги Домусчиеви за сумата от 185 млн. евро.

Приходите на bTV Media Group за 2018 г. са в размер на 84.6 млн. долара, което е с 5.3% повече в сравнение с година по-рано. От тях 58.4 млн. долара са приходи от телевизионни реклами, което е с 5.4% повече, а 21 млн. долара от абонаменти и такси за разпространение на съдържание. В портфолиото на групата влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във