Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Центърът за градска мобилност може да прибегне до теглене на кредит

Не е изключено Центърът за градска мобилност да тегли кредит, за да покрие загубите от продажбите на карти и билети и от зоните за платено паркиране по време на извънредното положение. Това заяви на заседание на транспортната комисия към Столичния общински съвет директорът на общинското дружество Димитър Дилчев.

Той съобщи, че пропуснатите приходи до момента са 12 млн. лева.

От премахването на почасовите зони за платено паркиране ЦГМ е губил по 400 хил. лв. на седмица. Задълженията към транспортните оператори за март са 1,8 млн.лв., а за април се очаква те да достигнат 4,5 млн. лв.

"Столичен автотранспорт" търпи около 3 млн. лв. загуби. Те са както от спряната продажба на билети от водачите, заради издадената заповед те да не го правят, за да се ограничат преките контакти, което ще продължи със сигурност до края на май, така и от намалената транспортна задача по време на извънредното положение.

Също 3 млн. лв. е загубата и на "Столичен електротранспорт". Най-големи финансови поражения търпи "Метрополитен" – 8 млн. лв., предимно от спада в продажбата на превозни документи.

Директорът на ЦГМ поясни, че от днес общественият транспорт в столицата работи в обема си преди въвеждането на извънредното положение, като все още има известно ограничаване на нощните курсове.

Започнаха и активни проверки дали пътниците носят маски, докато се возят в градския транспорт:

Контрольорите ще продължат да продават билети на пътниците, които не са успели да си закупят преди качване в превозното средство, тъй като водачите още няма да го правят, заради предприетите мерки за безопасност, но от следващата седмица проверяващите ще започнат активно работа по глобяване на нередовно пътуващите, допълни Дилчев.  Десет от бюрата продават билети и карти с удължено работно време.

Ще продължат да се санкционират и пътници, които се возят без предпазна маска в градския транспорт. Глобите са от 300 до 1000 лева.

До края на юни ЦГМ ще представи нова икономическа рамка. Работи се по съкращаване на разписанията на градския транспорт, увеличаване на линиите и нови възможности за разкриване на места за продажба на превозни документи. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във