Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Българското вино може да се върне на световните пазари

Българското вино трябва да си върне присъствието на световните пазари. Това е възможно. А правото на ползване на общоевропейското означение за качество и произход дава видимост и нови възможности за българското винопроизводство, коментира заместник-министърът на земеделието, храните и горите Георги Събев. 

Според него, включвайки защитеното географско указание „Тракийска низина” в международните търговски споразумения на Европейския съюз, като тези с Китай, например, се дава ясна заявка от страната ни за мястото на българското производство по света. Защитеното географско указание „Тракийска низина” могат да ползват винопроизводителите в Ямболско и в почти всички населени места в Сливенско. Тук са някои от големите ни винопоризводители с позиции и традиции в сектора.

„Качествените вина от региона достигат както българската трапеза, така и чуждестранни пазари. Отлична възможност за пазарна реализация представят и европейските схеми за качество на хранителни продукти и напитки”, отбелязва заместник-министър Събев.

Коронавирусът промени ситуацията и в лозаро-винарския бранш. Няколко мерки на правителството внесеха известно спокойствие в бизнеса, че загубите няма да са толкова големи.

Важна подкрепа в сегашната ковид ситуация навреме дойде мярката „Информиране в държавите членки“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор през февруари. Тя се прилага за първи път в България и бюджетът ѝ за тази година надвишава 3 млн. лева. Основната й цел е  за информиране на потребителите относно отговорната консумация на вино и риска, свързан с вредната консумация на алкохол. Заедно с това ще запознае хората и със схемата на Европейския съюз за защитено наименование за произход (ЗНП) и защитено географско указание (ЗГУ) по отношение на специфичното качество, репутацията или други характеристики на виното, дължащи се на специфичната му географска среда или неговия произход.

Парите се използват за финансиране на дейности, свързани с провеждане на информационни кампании в медиите, изработване на брошури, флаери, плакати, билбордове, създаване на уеб сайт, участие в изложение, панаири и фестивали.

Facebook logo
Бъдете с нас и във