Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Българските пивовари са с най-висока репутация в ЕС

Инвестиционните проекти в пивоварните компании продължават, като за последните две години капиталовите инвестиции в бранша са 77 милиона лева.

Според последното европейско репутационно проучване от м. април тази година, българските пивовари са на първо място с най-висока репутация в страните от ЕС, обяви По повод приноса на пивоварните предприятия в страната и предизвикателствата, които те преодоляват през последната година, обяви изпълнителният директор на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова по време на форум.

За миналата година добавената стойност от производството и продажбите на бира в България се изчислява на 528 млн. лв., а общо приходите към бюджета са приблизително 332 млн. лева, от които акцизите са 75 млн. Инвестиционните проекти в пивоварните компании продължават, като за последните две години капиталовите инвестиции в бранша са 77 милиона лева.. 

Производството и продажбите на бира осигуряват работна заетост за близо 26 000 човека. От тях 8% са директно заетите в пивоварната промишленост, 32% в секторите на доставките и 60% в търговията, заведенията и туризма. 

През 2020 г., по данни на Агенция „Митници“, биреният пазар в страната е 5 220 000 хектолитра. Към днешна дата в страната се произвеждат над 160 марки бира, като само през миналата година новите асортименти са над 25. Проучванията показват, че в България след бутилираните води бирата продължава да е най-предпочитаната напитка. През 2020 г.. честотата на консумация на пиво се запазва на нивата от 2019 г. 55% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 65% - веднъж месечно, което е  индикация, че сънародниците ни са лоялни към бирената категория.

Facebook logo
Бъдете с нас и във