Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Български стоки се опитват да пробият на китайския пазар

Мотото на тазгодишното издание е „Създаване на нова рамка, споделяне на нови шансове“, а целта му е да съдейства за цялостното сътрудничество и контакти между Китай и ЦИЕ в различните области.

От 8 до 11 юни в китайския град Нинбо се провежда второто изложение „Китай-Централна и Източна Европа“. Мотото на тазгодишното издание е „Създаване на нова рамка, споделяне на нови шансове“, а целта му е да съдейства за цялостното сътрудничество и контакти между Китай и ЦИЕ в различните области.

Изложението е разделено на четири части: изложба на страните от ЦИЕ, панаир за потребителски стоки и постоянна експозиция на вносни стоки и продукти, която включва над 4000 артикула като вина, храни, химикали, козметика и художествени изделия, съобщи Радио Китай.

Чън И, генерален мениджър на компания „Тидзяуейда“ от град Нинбо, представя на изложението над 70 вида стоки, сред тях редица продукти за грижа за кожата с българска роза. Това е втората година за нейната компания като агент на българската марка Biofresh в Китай.

Станимир Александров, представител на „Олинеза“ в Китай, е участвал в различни панаири, представяйки продуктите на българската компания, и заяви пред журналисти, че благодарение на механизма за сътрудничество „Китай-ЦИЕ“ и провеждането на специални изложения, българските продукти се приемат все повече и по-добре на китайския пазар.

По данни на Търговско-промишлената палата към момента имаме голям износ за Китай. Над 80% от износа са медни катоди с чистота 99,99% за 92 милиона долара месечно или близо 1,5 милиарда долара годишно.

Към ноември 2020 г. вторият по значимост износ е на царевица за около 22 милиона долара. 

От 2019 след посещението на президента Румен Радев в Китай отношенията ни бяха издигнати на ниво стратегическо партньорство.  Общият износ  е с около 14% повече в сравнение с 2019 година. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във