Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Български и хърватски туроператори ще търсят заедно нови пазари

Министърката на туризма Марияна Николова разговаря в Загреб с генералния директор на Хърватския национален туристически съвет Кристиян Станичич в четвъртък в рамките на работното си посещение в страната.

През 2019 г. България е посетена от около 30 хил. хърватски туристи, което е ръст с над 30% спрямо 2018 г. В същото време 42 283 български граждани са пътували в Хърватия, което е увеличение от близо 17%. Въпреки пандемията, българите продължиха да пътуват до Хърватия. Този интерес, а и географската близост ни задължават да работим и да предложим безопасни и сигурни възможности за обмен на туристи при спазване на всички  противоепидемични мерки, коментира министър Николова. Тя обърна внимание на контактите между туроператорите за по-доброто представяне на потенциала на двете страни като дестинации.

"България е маршрут за четири сезона с добре развит не само летен и зимен, а и здравен, културен, спортен, кулинарен и селски туризъм. Хърватия също предлага посещения извън летния сезон. Този потенциал на двете държави следва да бъде използван още по-активно", акцентира Николова.

Тя покани ръководството на съюза да посети София през идната година и предложи паралелно да се проведе среща с най-големите български браншови асоциации, което е посочено като политики в подписанияМеморандум за разширяване на двустранното сътрудничество. Предвижда се през пролетта в София да се проведе и заседание на съвместната работна група.

"За разширяването на туристическото предлагане важна роля играе самият бизнес. Затова сме готови да насърчим среща на туроператорски компании от нашите държави, провеждането на съвместни туристични борси и презентации, визити на журналисти. Това ще подпомогне по-доброто взаимно опознаване и ще даде възможност да се включат нови туристически услуги", каза българският вицепремиер.

Кристиян Станичич съобщи, че е стартирала нова кампания за представяне на Хърватия с фокус към Германия, Чехия и Полша. Съветът работи съвместно с Министерството на туризма с акцент върху дестинации до 500 км и вътрешния пазар. В страната се стимулира и развитието на различни видове нишов туризъм - яхтен, здравен, културно-исторически и др.

"Партнираме си и с големи спортни и музикални фестивали, за да промотираме Хърватия като маршрут", посочи генералният директор на организацията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във