Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Българите се научиха да пазаруват на изплащане от дивана

Пандемията доведе до значителна промяна в начина, по който хората пазаруват на изплащане. Традиционно този сегмент в търговията се доминира от офлайн покупките, тъй като клиентите желаят да докоснат и тестват продуктите. Заради новата ситуация, броят на заявките за потребителски кредит за покупки на изплащане изцяло онлайн остава стабилно висок в първата половина на 2021 година. Това показва новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за периода януари-юни 2021 година от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – "БНП Париба Лични Финанси".

Онлайн покупките на изплащане бяха подсилени допълнително и от различни иновативни инструменти, които при това осигуряват лесен достъп 24/7 до най-важната информация.

Сега хиляди българи, които желаят да разсрочат плащането на стоката в продължение на няколко месеца, могат да закупят желаните продукти изцяло онлайн по същия удобен начин, както и в магазините на търговците.

До 2030 година пазарът на доставки с роботи и дронове ще достигне 33 млрд. евро

Изцяло онлайн пазаруването на изплащане е само първата стъпка към огромната промяна в света на търговията, на която ще станем свидетели в следващите години. Според обзора „Търговията: Презареждане 2021“ на L’Echangeur – центърът за технологични и маркетингови иновации на BNP Paribas Personal Finance, секторът на търговията на дребно трябва да се ангажира да налага отговорното потребителско поведение, като следи за благосъстоянието на хората, а оттам и за бъдещето им. Според проучването, сме изправени пред нова ера, в която крайъгълният камък е кръговата икономика.

Например, към 2030 година роботизираните доставки се очаква да бъдат пазар на стойност 33 милиарда евро, което ще отговори на търсенето на хората за бърза доставка до входната им врата. Според проучване на „Евромонитор“, цитирано в проучването, за 55% от потребителите роботизираната доставка не би трябвало да отнема повече от два часа, докато към момента само 19% от ритейлърите могат да доставят стоките за по-малко от 48 часа.

Друга промяна ще бъде движена от усилията за по-отговорно потребление. Това ще засегне дизайна на опаковките и веригите на доставка. Старт-ъп наречен “Repack” вече предлага отстъпки при еднократна употреба на опаковките на онлайн поръчки. След като пратката е достигнала крайната си дестинация, куриерът може да вземе опаковката и безплатно да я върне към онлайн търговеца за рециклиране.

Бъдещето на ритейл сектора е в дигитализацията и иновациите

в цялото клиентско пътуване – от избора на стока до потребителския кредит за покупката ѝ и доставката. Ето защо ние предоставяме на стотици хиляди българи удобни и сигурни инструменти за изцяло онлайн пазаруване на вноски и за разплащане и в последната година вече отбелязваме ръст на търсенето от хора, които желаят да се възползват от техните предимства.“ Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България

Facebook logo
Бъдете с нас и във