Банкеръ Daily

Управление и бизнес

България и Япония засилват бизнес сътрудничеството си

Българо-японски семинар по въпроси на икономическите отношения между България и Япония ще се проведе на 20 септември 2019 г., в сградата на Токийския университет, гр. Токио. Инициативата се организира съвместно от посолството на Република България в Токио и Японско-българската фондация по повод годишнини от българо-японските отношения - през тази година ще бъдат отбелязвани 110 години от началото на официалните двустранни контакти, 80 години от установяването на дипломатически отношения и 60 години от възстановяването им, съобщава Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия. 

По време на събитието се очаква да присъстват представители на Японската организация за външна търговия и японски фирми, проявяващи интерес от осъществяването на бизнес контакти с български фирми, също и такива, които вече присъстват на българския пазар. Целта на инициативата е представяне на възможностите за развитие на делови връзки между японски и български фирми, запознаване със спецификата и възможностите на пазара, както и осъществяване на инвестиционна дейност в приоритетни сектори на българската икономика.

Подписаното на 17 юли 2018 г. Споразумение за свободна търговия между Европейския съюз и Япония е най-мащабното и значимо до момента търговско споразумение за ЕС, с което се създава зона за свободна търговия. По данни на Европейската комисия тя обхваща над 600 милиона души и почти една трета от световния брутен вътрешен продукт като близо 250 български компании осъществяват директен експорт на своя продукция към Япония.

Предявен е предварителен интерес от страна на Япония към фармацевтични продукти и традиционни български продукти като кисело мляко и вино, розова вода, розово масло, рапани, мекотели, пчелен мед, селскостопански продукти. Като потенциално успешни на японския пазар са също стоки и услуги с висока добавена стойност – софтуерни продукти, високо технологични машини и съоръжения, съответстващи на изискванията на японския пазар.

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия сформира бизнес делегация, водена от  заместник-министъра на икономиката на България Лилия Иванова за представители на следните сектори на българската икономика - информационни технологии и аутсорсинг на бизнес процеси, автомобилостроене и производство на автомобилни части, електроника, фармацевтика, земеделие, хранителна промишленост и туризъм, която ще вземе участие в българо-японския семинар и в двустранните срещи.

Facebook logo
Бъдете с нас и във