Банкеръ Daily

Управление и бизнес

България и Гърция с общ туристически продукт за далечни пазари

Страната ни привлича гръцките туристи предимно със зимни почивки (ски и сноуборд) и балнео и СПА в съчетание със здравен туризъм.

Заместник-министърът на туризма на Гърция София Захараки е изразила готовност и желание за засилване на двустранното сътрудничество между южната си съседка и България. Тя е посетила българския щанд на международното изложение 8th Athens International Tourism & Culture Expo 2021 в гръцката столица. Събитието ще обхване туристическите категории: Почивка (Leisure), Луксозен туризъм и Бизнес туризъм (MICE) с акцент върху културния туризъм.

Според нея това може да стане чрез създаване на общ продукт за далечни пазари, фокусиране към специализирани и устойчиви форми на туризъм като винено-кулинарен, културен, еко, СПА и други. Посланикът ни в Атина - Валентин Порязов, е обсъдил с гръцкия заместник-министър възможността за участие на южната ни съседка в рамките на Ваканция и СПА Експо, което ще се проведе през февруари 2022 г. в София.

Задълбочаването на бизнес връзките и сътрудничеството между България и Гърция в туризма е било и във фокуса на двустранна работна среща в рамките на изложението в Атина. Тя е събрала представители на ресорните туристически власти на България и Гърция, търговската служба на българското посолство в Атина и представители на бизнеса, общини и организации от двете държави.

Тема на дискусия са били мерките за подкрепа на туризма в условията на пандемия. Разгледани са били и перспективи за неговото възстановяване, както и възможностите за генериране на допълнителна добавена стойност. В този контекст са дискутирани начините за създаване и промотиране на съвместни бизнес продукти между България и Гърция, които да бъдат предлагани на потребители от далечни пазари – например в САЩ и други места. Тази инициатива е залегнала в Съвместната програма за действие, подписана между министерствата на туризма на двете държави и е с хоризонт до края на 2022 година.

Осъществяването на интензивни контакти в областта на туризма между Гърция и България е от съществено значение и за двете страни, защото този отрасъл е сред най-засегнатите от настоящата пандемия.

Развитието на актуалните тенденции в туризма – а именно, преходът към по-зелена, устойчива, дигитална и безопасна екосистема, – също е бил обсъден. Това бе важен акцент от разговорите, като продължение на факта, че в рамките на ЕС се поставят основите на разработваната Програма за развитието на туризма с хоризонт от 2030 до 2050 година.

 

България и Гърция развиват активно взаимодействие в областта на туризма

Гърция е основен целеви пазар за България, като през 2019 г. тя се нарежда на второ място по брой туристически посещения в страната ни (над 1 100 000). Заради пандемията и противоепидемичните мерки, посещенията от всички пазари, включително от южната ни съседка, значително намаляха от началото на 2020 г. насам, но плавно се възстановяват през тази година. Гърция продължава да бъде в топ 10 на пазарите с най-голям входящ туристопоток към страната ни.

България привлича гръцките туристи предимно със зимни почивки (ски и сноуборд) и балнео и СПА в съчетание със здравен туризъм. Летните почивки също са сред избора на съседите ни, следвани от посещения при познати, както и практикуване на еко и селски туризъм. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във