Банкеръ Daily

Управление и бизнес

България е привлекателна и сигурна дестинация за туризъм и инвестиции

Туристическите аташета на България са важна брънка от развитието и успеха на този бизнес. Една от основните задачи на туристическите представителства е именно да подават редовно и системно достоверна и полезна информация както на туристическия бизнес, така и към крайните потребители и туристическите бюра. Това отбелязва Катя Жекова – аташе по туризъм в Русия. Представителството ни в Москва е асоцииран член на руската организация на туроператорите АТОР и активно работи за популяризирането на българския туристически продукт в тази страна. Като част от тези мерки в края на ноември предстои уебинар, който ще е посветен на зимния сезон, с акцент съчетанието на ски, СПА и културен туризъм у нас.

Пламен Бакалов, който е аташе по туризъм в Германия, пък съобщи за подготовката на предстоящото участие на България в международното туристическо изложение Touristik & Caravaning, което ще се проведе в Лайпциг в средата на ноември. В плановете на туристическото ни представителство в един от най-важните туристически пазари за България е разпространението на прессъобщение във водещи германски медии. С него ще се популяризират възможностите за различни видове туризъм не само в зимните ни курорти, но и в по-малки български градове и общини.

Николай Костов – аташе по туризма, който отговаря за Вишеградската четворка и работи във Варшава, отбеляза, че интересът на пазар Полша към България е голям и се прехвърля и върху зимния сезон у нас. Това лято, например, страната ни е била трета по продажби на полския пазар за организирани пътувания чрез туроператорски услуги. В момента се подготвя реализирането на цялостна имиджова телевизионна реклама на България в Полша като привлекателна и сигурна дестинация за туризъм и инвестиции.

Представителите на бизнеса у нас поискаха също туристическите представители да споделят с тях информация за това как другите конкурентни държави се рекламират на чуждестранните пазари. Сътрудничеството, особено в този кризисен момент, е много важно за сектора, който е с дял от 12% в БВП на страната ни.

 

Дигитализацията на туристическите услуги ще популяризира по-малко известни дестинации

Дигитализацията на туристическите услуги може да позволи по-добро разпределение на потоците от туристи и да популяризира дестинации, които все още не са толкова известни.

Заедно с това може да се очаква промяна в поведението на туристите и при избор на морска почивка, тъй като ще се търси съчетание на различни форми на активна почивка със здравословни СПА процедури. Както и по-динамичен вариант на лятна ваканция: море и опознаване на местните традиции или културно-историческото богатство на страната ни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във