Банкеръ Daily

Управление и бизнес

България е на последно място в ЕС по онлайн пазаруване

Онлайн пазаруването продължава да набира скорост в Европейския съюз. Наред с нарастващото използване на интернет и подобряващите се стандарти за сигурност, клиентите оценяват възможността да могат да пазаруват по всяко време и навсякъде, с достъп до широк асортимент от продукти и лесни ценови сравнения, констатира Евростат.

Европейската статистическа служба очаква електронната търговия да продължи да бележи растеж по време на пандемията от коронавирус, предвид затварянето на търговски обекти и мерките за социално дистанциране.

Сред гражданите на Алианса на възраст от 16 до 74 години 60% са пазарували онлайн през годината, предхождаща проучването от 2019, публикувано днес, спрямо 56% в изследването от 2018 година. А спрямо 2009 година делът на купувачите по интернет почти се е удвоил от 32 процента.

Мъжете са малко по-склонни от жените да пазаруват онлайн, с дялове съответно от 61 процента и 59 процента за двата пола. През последните 10 години обаче се е увеличил повече делът на дамите с покупки по интернет - от 29 на сто през 2009 година до 59 на сто през 2019 година. При мъжете този показател се повишил от 35 процента на 61 процента.

За десет години делът на онлайн купувачите е нараснал значително във всички възрастови категории, особено в групите между 16 и 54 години. Най-голям е делът и растежът при ползвателите от 25- до 34-годишна възраст (от 45 процента през 2009 година до 79 процента през 2019 година).

Данните от 2019 година сочат най-високи дялове на пазаруващите по интернет в скандинавските страни. В ЕС лидерите Дания (84 процента) и Швеция (82 процента) са следвани от Нидерландия (81 процента), Германия (79 процента) и Финландия (73 процента). Норвегия и Исландия, които не са членки на съюза, отчитат съответно 82 процента и 80 процента.

На дъното на класацията е България, където само 22 процента от хората между 16 и 74 години са направили покупки онлайн през разглежданата година. Непосредствено преди страната ни се нареждат Румъния (23 процента), Италия (38 процента) и Португалия (39 процента).

Най-силен скок за последните 10 години се наблюдава в Естония - от 17 процента през 2009 година на 68 процента през 2009 година.

Евростат информира и за продължаващ растеж на онлайн продажбите на компаниите в ЕС, които все повече разчитат на това перо, за да постигат максимални печалби.

Facebook logo
Бъдете с нас и във