Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Борисов в нов локомотив: Важно е да не се запали на първия баир

Премиерът Бойко Борисов беше на поредната си инспекция. Този път обаче обиколката не беше с джип или хеликоптер. Премиерът се качи в локомотив. Той разгледа новите електрически машини за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози“.

"Вече разполагаме с изключително мощни, бързи, икономични, най-добрите в света локомотиви. Близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата. Важно е локомотивът да може да го изтегли до Варна или Бургас, а не още на първия баир да се запали. Разликата е като между „Москвич“ и „Мерцедес", заяви Борисов.

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината.

Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага дейността им в условията на усложнената пандемична ситуация. Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви "Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства", подчерта Борисов. 

Министърът на транспорта Росен Желязкова, който придружаваше премиера, заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева. "Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам“, допълни Желязков. И отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. „Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура“, каза той.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20 %. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав.

Министър-председателят разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в град Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. „Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години“, не пропусна да напомни Борисов.

Представител на „Пътнически превози“ изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.

Всички нови локомотиви ще носят имената на български владетели. Засега има такива с имена Аспарух, Тервел и Кардам. Всяка машина ще има QR код. Когато кодът се сканира с мобилен телефон, пътниците ще могат да научат интересни факти от историята, свързани с владетеля.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във