Банкеръ Daily

ФАЦ:

Бордът на "Фолксваген" не е взел окончателно решение в полза на Турция

Няма окончателно решение за локацията на новия завод на "Фолксваген", съобщава немският ежедневник "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг", позовавайки се на думи на премиера на Долна Саксония Щефан Вайл, който е член на надзорния съвет на концерна. "Разбира се, независимо как се вземе това решение, то ще бъде икономическо, а не политическо", казва още Вайл. От изказването му се разбира, че окончателното решение следва да бъде взето на следващото заседание на Надзорния съвет, т.е. през есента. 

Различни немски информационни източници твърдят, че Турция е предпочитаната дестинация за новия завод на концерна. В надпреварата участва и България, като се смята, че страната ни е основният конкурент на ТурцияФиналната четворка оформят Румъния и Сърбия. 

Преди две седмици "Ройтерс" и "Ханделсблат" съобщиха, че новата фабрика на VW ще бъде издигната край Измир. Седмица по-късно и германската телевизия ADR обяви, позовавайки се на правителствени източници, че Анкара е направила значителни отстъпки към "Фолксваген" и затова България остава с празни ръце. Лобист, работещ за Анкара в Германия, твърди, че турският президент Реджеп Тайип Ердоган заявил категорична готовност да даде държавна гаранция за всички споразумения, сключени с "Фолксваген".

В същото време обаче българските официални лица, включително министърът на икономиката Емил Караноколов казват, че състезанието за локацията на новия завод на "Фолксваген" в региона не е приключило и страната ни още има шанс да го спечели.

Оперативната печалба на германския автомобилен концерн "Фолксваген" отбеляза ръст от 30% до 5.13 млрд. евро през второто тримесечие на настоящата година. Макар продажбите на автомобили на компанията да са намалели с 1.8%,отчетът показва нарастващо търсене на спортни автомобили с висока проходимост. Германската група има високи приходи също и от продажбите на марките Porsche и Skoda.

Очакванията са VW да инвестира около 1.3 млрд. евро в своя нов завод. Предвижда се фабриката да има 5 000 служители, от които до 650 инженери. Идеята е в завода да се сглобяват модели на "Шкода", "Фолксваген" и "Сеат".

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във