Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БНТ ПОИСКА ЧЕСТОТА В СОФИЯ

БНТ проявява интерес за осъществяване на телевизионна дейност на свободна регионална честота за град София и София - област, съобщиха от Съвета за електронни медии. В понеделник (3 юли) от пресслужбата на СЕМ допълниха, че генералният директор на държавния канал Уляна Пръмова е изпратила писмо до съветниците по темата. Мотивацията за подобен интерес е продиктувана от необходимостта на територията на София да работи обществен телевизионен канал, ориентиран към проблемите на столицата - се казва в него. - На практика регионалните телевизионни центрове на БНТ в Пловдив, Варна, Русе и Благоевград - четирите големи градове на България - изпълняват тази функция със своите регионални програми. Докато в столицата липсват специализирани програми, които да работят за общинските проблеми, сигурността, социалната и културна политика на милионния град. БНР също е кандидатствало за честота на територията на София в качеството си на обществен оператор.
Пръмова е обосновала искането и с това, че в стратегията на Народното събрание за развитието на радио-телевизионния сектор като главна цел е записано ефективното използване на радиочестотния спектър в защита на обществения интерес и свободната инициатива при максимално съобразяване с изградените медийни структури.
На пръв поглед позицията на държавната телевизия да участва в разпределението на останалия честотен ресурс се различава от тази на двете частни национални програми - Би Ти Ви и Нова телевизия, които през седмицата вече се обявиха срещу конкурсите и срещу по-нататъшното раздаване на свободния ефир. Мотивът им бе, че това би затруднило очакваното в бъдеще преминаване на телевизионните канали в страната от аналогов към цифров формат. Както е известно, след 2012 година електронните медии в Европейския съюз трябва да работят в дигитален формат.
В същото време обаче искането на БНТ до голяма степен устройва собствениците на двете частни медии. Ако в крайна сметка СЕМ реши да даде на държавната телевизия и отделна регионална честота над София, то така ще бъде попречено на някой нов частен оператор да влезе на пазара и да конкурира работещите на него в момента. Ако в същото време се случи и така, че останалите три честоти, които се предлагат за конкурси, останат в ръцете на сегашните си ползватели - GTV, Седем дни и CTN, които са там с временни пълномощни, на практика статуквото в столицата ще се запази такова, каквото е в момента. Което без съмнение устройва и Би Ти Ви, и Нова телевизия, които сега са лидери на рекламния пазар в страната.

Facebook logo
Бъдете с нас и във