Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Бизнесът настоява в медиите да има по-добри новини за българските компании

Представители на бизнеса настояват в медиите да има по-добри новини за българската икономика и компании. Това  обявиха в Националния пресклуб на БТА Васил Велев - председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България и Радосвет Радев - председател на Българската стопанска камара.

Представителите на бизнеса смятат, че в новините, особено в тези на електроните медии, преобладават негативните информации, липсват и имената на компаниите, когато те имат обществено значими кампании. Положителната информация за фирмите се приема от медиите като реклама, но това не винаги е така. До обществото не стига адекватна информация на какво технологично ниво са българските компании и какви прекрасни работни места предлагат. Липсата на тази информация кара младите хора да търсят реализация извън страната

Радосвет Радев подчерта, че Съветът за електронни медии не спира да тероризира електроните медии. "Аз самият съм получавал актове за неправомерно споменаване, според СЕМ, имена на компаниите.  Фирмите абсолютно садистично са наказвани, за това което правят за обществото, Ще искаме законова промяна в законите регулиращи медиите, защото текстовете са двусмислени и позволяват различна трактовка", каза Радев.

Според Васил Велев със сегашния закон хората не се информирани, а новините, които се показват, насърчават неоправдания нихилизъм и бягство на хората от страната.

Председателят на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара  Лидия Шулева смята, че в новините няма баланс, какъвто има в страните в ЕС. Там се отделя внимание на негативните неща, но точно толкова време има и за успеха на фирмите. Затова в началото на ноември ще бъде организирана кръгла маса по тези проблеми и бизнесът ще  направи предложение за ясна формулировка какво е реклама и какво и информация.

Facebook logo
Бъдете с нас и във