Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Бизнесът настоява имената на компаниите-дарители да се съобщават в новините

Българският бизнес настоява да се оповестяват имената на дарителите - компании и физически лица в електронните медии. Причината е, че във време на безпрецедентна криза бизнесът не само ще плати висока цена, но ще разчитаме на него да носи и своята висока обществена отговорност.

"Отговорният бизнес подкрепя извънредните мерки, прилагани от нашето правителство, но и инициира собствени проекти и работи активно, за да подпомогне борбата с COVID-19. Добрите примери, дадени от бизнеса само за последните няколко дни: дарения за закупуване на респираторни апарати, техника и консумативи за болниците, които са на първа линия в борбата с вируса; предпазни средства за служителите на реда; създаване на фонд за финансиране на действия на регионално ниво в подкрепа на медицинските обекти; дарение на средства за лична хигиена; отваряне на достъп до услуги или увеличение на обема услуги за безплатно ползване от клиентите, за да могат те да останат вкъщи, както изисква въведеното извънредно положение и много други", се казва в отворено писмо, подписано от Българската стопанска камара, организации на работодатели и представители на различни браншове.

"Сред имената на нарастващия с бързи стъпки списък са А1 България, Алкомет, Америка за България, Виваком, Гурменица, Кауфланд, Лидъл, Сити Банк, Теси, Теленор България, Уникредит Булбанк, Фантастико, Фикосота, Хаос Груп и др. Списъкът расте и вероятно вече пропускаме някои. Важното тук е, че тези компании правят всичко това без условия и усилията им заслужават признание. Всички тези действия от страна на бизнеса в условие на извънредното положение са допълнителна тежест за техните досегашни бюджети, но те го правят в името на това, всички заедно да преодолеем нарастващата криза. Нещо повече, те са наясно, че периодът след кризата ще е труден за всички нас – институции, бизнес, медии, НПО – всички. Затова смятаме, че в ситуация на извънредно положение е време да преосмислим някои свои досегашни нагласи. От години бизнесът е активен корпоративен гражданин и като такъв заслужава имената на социално-отговорните компании да се знаят. Имената на тези организации трябва да бъдат оповестявани и техните истории трябва да служат за пример и да вдъхновяват. Днес те правят повече от обичайното, защото работят извън рамките на основния си бизнес и го правят в името на справянето с най-сериозната досега здравна и икономическа криза в световен мащаб", изтъква бизнесът.

Призивът е имената на тези компании да бъдат споменавани в новините, предавания и други формати в електронните медии. Това дава липсващата досега информационна стойност за зрителите и носи вдъхновение за други бизнеси. Това е качествена помощ за всеки български гражданин в трудни времена.

Facebook logo
Бъдете с нас и във