Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Бюджетът за реклама надмина космическите 15 млн.лева

Министерството на туризма спокойно ще отвори кесията за реклама през тази година. Предвидените харчове за тази дейност надхвърлиха 15 млн.лева.  Освен предвиденото в бюджета на туристическото ведомство, през тази седмица правителството му отпусна допълнително  още 1.68 млн. лв. за изпълнение на Годишната програма за национална туристическа реклама. По първоначалните резчети за нея бяха заделени 13.68 млн. лева.На практика това е  трикратно увеличение на средствата в сравнение с тези, които бяха предвидени за тази дейност през последните години.

Аргументът  за това решение са резултатите от силния туристически сезон през миналата година. Програмата предвижда промотиране на културно-историческия туризъм, съчетан с другите  специфичните видове туризъм. Целта, според официалната информация от правителствения прес център  е да се преодолее сезонността и България да стане целогодишна туристическа дестинация. За това са  използвани актуални маркетингови инструменти и сътрудничество с водещи световни медии за достигане до целевите аудитории, се казва още в официалната информация по случая.

Министерството на туризма вече избра и петте рекламни агенции, които ще усвоят тези средства. Те ще  рекламират страната ни в 15 държави в конкурса за най-голямата рекламна кампания в чужбина за последните години. Само в нея  ще бъдат вложени над 7 млн. лева. Мераклиите да участват в това състезание не са били много. Подадени са едва осем оферти за седем обособени позиции. По този начин за повечето кампании конкуренцията е била от един кандидат, а за седем държави все още няма избран изпълнител, защото не е имало кандидат.

След победителите в конкурса е "Медия планинг груп", която ще усвои 762 хил. лева. Тя е ангажирана с рекламната кампания в Германия. Дружеството е част от комуникационната група "Хавас Груп" (Havas Group). В края на 2016 -а подразделение на испанския холдинг "Хавас" придоби мажоритарен дял от "Хавас груп България", с което компанията навлезе директно на местния пазар, след като преди това работеше чрез франчайзингови договори с няколко агенции, които са основна собственост на Стефан Дьолае. Той и партньорите му запазиха останалия дял от рекламната група на българския пазар от 49 на сто. Сдружението ДЗЗД "Ню Маккан" e избрано да проведе рекламната кампания на България във Великобритания. То печели конкурса с цена от над 901 хил. лева. В обединението влизат "Маккан Ериксон София", чиито управител Десислава Олованова е и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции , както и дружеството "Ню икономик солушънс", собственост на Евелина Куртева, което е основано през есента на 2017 година. ДЗЗД "РУ - Комм", в което влизат компаниите "От-до консулт" и "Идея комм", печели поръчката за рекламна кампания в Русия, Украйна, Молдова и Беларус с цена от 1.78 млн. лева. Пиар aгенцията "От-до консулт" e собственост на журналиста Мирослава Баджева и бившия програмен директор на "Нова телевизия" Олга Лозанова. Другият партньор в консорциума - "Идея комм", е една от най-големите агенции за външна реклама, като в борда на директорите влизат Милен Попов, Асен Кръстев и Евгени Тодоров.

"Директ медия Крес" ще проведе рекламната кампания на съседните пазари - Гърция, Сърбия, Турция, Македония и Румъния при цена от 1.73 млн. лв. Компанията е част от групата "Дайрект Медия Груп България" (Direct Media Group Bulgaria), собственост на Красимир Петков. Обществена тайна е, че тя е свързана с Красимир Гергов, който бе президент на една от първите рекламни агенции "Крес", а през 2013-а придоби сръбското дружество "Дайрект Медия", което дотогава бе собственост на лидера на сръбската Демократическа партия Драган Джилас, пише "Капитал".

Пиар агенцията АПРА, собственост на Томислав Цолов и част от групата APRA Porter Novelli, ще проведе рекламната кампания на България на централноевропейските пазари - Полша, Чехия, Словакия и Унгария. Компанията бе единствен кандидат за тази позиция с оферта от 1.74 млн. лева.

По предварителен план на туристическото министерство рекламните кампании трябва да стартират през пролетта и да бъдат с продължителност от една година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във