Банкеръ Weekly

амбиции

Багерите отново ще превземат столицата

Сериозно пътно строителство очаква София през задаващите се топли месеци. Казано иначе, отново ще има обществени поръчки, разкопани улици, прахоляк, задръствания, закъснение и нерви за шофьорите и пътуващите с градския транспорт. 

Най-амбициозното начинание е дългоочакваният старт на т.нар. Източна тангента, чийто проект бе готов още през 2010-а. Въпросното трасе тръгва от кръговото кръстовище на бул."Цариградско шосе", след което последователно пресича булевардите "Шипченски проход",  "Цветан Лазаров", "Ботевградско шосе" и "Владимир Вазов", за да се слее със Северната скоростна тангента. Тази нова градска магистрала ще осигури бърза връзка между аутобаните "Люлин" и "Тракия" и несъмнено ще облекчи транзитно преминаващия трафик. Конкретно през тази година е предвидено да започне изграждането на първия етап, за който има инвестиционен проект - от бул. "Владимир Вазов" до Северната скоростна тангента. Той включва около 1 км трасе и един пътен възел, като за целта са предвидени половин милион лева. 

Изграждането на Северната скоростна тангента бе форсирано, за да не се изгубят отпуснатите за нея средства от еврофондовете през предишния програмен период. Обединението между "Водстрой 98", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и още няколко фирми успя да се вмести в кратките срокове и я изгради срещу 180 млн. лева. Оказа се обаче, че Столичната община не е успяла да следва това темпо и значително е изостанала с проектите за локалните платна. Така част от съседните квартали и близките села се оказаха откъснати от пътя и жители на кварталите "Илиянци", "Требич", "Нови Искър" и "Бенковски" излязоха на протест заради задръстванията и тежките условия за придвижване. В крайна сметка, след проведена обществена поръчка, беше сключен контракт със сдружението "Северна скоростна тангента 2016", съставено от "Актив Билдинг Инк" ЕООД и "Проджект планинг енд Мениджмънт" ООД, за сумата от малко над 1.6 млн. лв. с ДДС. Строителството на локалните платна е разделено на четири етапа и ще продължи близо четири месеца. 

В западната част на столицата също ще бръмчат багери. Там е предвидено изграждането на нова връзка между магистрала "Люлин" и едноименния софийски квартал. Сега всеки, който иска да влезе в "голямата спалня", трябва да стигне чак до "Филиповско шосе", което е тясно и изключително натоварено. Връзката ще започва от кръговото кръстовище с шосето за Банкя и околовръстното към бул. "Петър Дертлиев". 

Също в западната част на София ще продължи обновяването на бул. "Монтевидео" в квартал "Овча купел". Проектът, който започна през 2016-а, е на стойност 9.5 млн. лв., а избраният изпълнител е "Трейс Груп Холд". Заради налагащите се отчуждителни процедури работата беше разделена на два етапа. През миналата година приключи ремонтът в участъка от бул. "Президент Линкълн" до ул. "763", докато сега предстоят рехабилитирането и пътят до околовръстното.

И друг изостанал проект най-накрая ще види зелена светлина - разширението на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III". Плановете са сегашното двулентово платно да бъде удвоено и да се изгради нов мост над р."Боянска", защото сегашният не може да издържи по-сериозни натоварвания. С не по-малка важност обаче е продължението на "Каблешков" в източна посока и свързването му с ул."Филип Кутев". В момента има обявена обществена поръчка на стойност близо 11 млн. лв., но заради обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията все още не е избран изпълнител и трудно може да се прогнозира кога ще започне строителството. 

През 2017-а ще бъде реконструирано и кръстовището на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев", които свързват "Студентски град" и втория по големина столичен квартал - "Младост". Сега то е изключително неудобно за шофьорите заради много острия завой, който са принудени да правят. За да бъде разрешен този проблем, ще се направи изяло нов ринг с радиус 22 м и две ленти за движение. Очаква се това да струва на общината 797 хил. лева.

Към всички изброени обекти, естествено, трябва да прибавим и продължаващото строителство на третия метродиаметър от подземната железница на София, което затруднява придвижването в някои ключови места на големия град.   

 


15 млн.  лв. за ремонт на бул. "България"

Заради предстоящото през първата половина на 2018 г. председателство на Европейския съюз Столичната община обяви "на пожар"  обществена поръчка за цялостен ремонт на бул. "България", включително и на пътната връзка с Околовръстния път в посока кв. "Младост". Това е основното трасе между НДК и резиденция "Бояна" - двете сгради, където ще се провеждат основните срещи по време на председателството. Прогнозната стойност на рехабилитацията е  12.94 млн. лв. без ДДС, но финансирането засега не е осигурено. Очевидно надеждите на общинарите са парите да дойдат от държавния бюджет. Срокът за извършването на ремонта е 180 дни. Кандидатите могат да подават оферти до 3 май, а предложенията им ще бъдат отворени ден по-късно. Дължината на участъка е малко под 8 км,  което означава, че обновяването на 1 км от булеварда ще струва средно около 1.6 млн. лева. Предвижда се строителните работи да се осъщестят на пет етапа. Първият е от ул. "Фритьоф Нансен" при НДК до бул. "Академик Иван Гешов". Вторият етап е до бул. "Гоце Делчев", третият - до бул. "Тодор Каблешков", четвъртият е отсечката до Околовръстния път и за финал е оставено продължението покрай резиденция "Бояна" - бул. "Даскал Стоян Попандреев".

 

 


Facebook logo
Бъдете с нас и във