Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Автоматизацията прави бизнеса по-бърз и успешен

Най-голямата конференция у нас за автоматизация на бизнес процеси: "Автоматизация на бизнес процеси и наблюдение на критични бизнес услуги" се проведе на трета поредна година в София. Събитието се организира от "Сървис Центрикс" съвместно с IBS Bulgaria, IBM, Dynatrace, FlowX, UiPath. 

Kонференцията беше посветена на хиперавтоматизацията и дигиталната трансформация като неизбежни етапи от развитието на организациите в днешни дни. Това неизбежно включва и различните предизвикателства, свързани с отказоустойчивостта на бизнес услугите, както и тяхната сигурност. 

Събитието се проведе в две основни направления - Бизнес и Технически модул, с два заключителни дискусионни панела, които обединиха ръководители от различни индустрии. те пък споделиха тяхната визия за дигитализация на организациите. 

То беше открито от Владимир Кънчев - основател и RPA архитект в "Сървис Центрикс". От върха на своя опит той отбеляза, че автоматизацията не трябва да ни плаши. Напротив, тя подпомага хората да развият своя потенциал, като го отменя от монотонни и времеемки задачи и му дава възможност да се конценрира върху по-креативни задачи.

Основен проблем в последните години е липсата на кадри – като брой и като квалификация специалисти. Автоматизацията е решениe, което подпомага организациите  в тази сфера, като също така води до значително по-бързо, по-ефективно и прецизно изпълнение на бизнес процесите в организацията.

Много фирми поглеждат към автоматизацията като начин да си помогнат за решаване на проблема с кадрите или да решат други свои проблеми. Процесът по автоматизация трябва да бъде добре планиран и внимателно да бъдат избирани подходящите за роботизация процеси и задачи.  

Роботизираното изпълнение на процеси се изплаща в повечето случаи за по-малко от 12 месеца, отбеляза Владимир Кънчев. Но това се постига, ако процесът се направи по правилния начин и от точните експерти. 

В дискусиите участваха експерти в различни сфери на водещи компании в България. Те споделиха своя опит от реализираните при тях решения, чрез които са трансформирали успешно своя бизнес, като Александър Блажев - търговски директор на "Аурубис" за България. Той разказа как роботите са помогнали да се облекчи работата в някои отдели, които са изпълнявали скучни, повтарящи се дейности, което е намалило човешките грешки. Това е спестило време, решило е проблемът с липсата на кадри.

Участниците в дискусиите разкриха и предизвикателствата, пред които са били изправени и които са решили с помощта на автоматизацията. 

Горан Ангелов - изпълнителен директор на IBS България говори за управлението на данните в бизнес автоматизацията.

Интересът беше голям и събитието привлече представители на различни индустрии от бизнеса, като финанси, застраховане, телекомуникации, производство, логистика, търговия, фармация, държавна администрация и други. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във