Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Авионамс" с по-високи приходи за полугодието

Авиоремонтният завод "Авионамс" в Пловдив, който може би ще участва в ремонта на изтребителите Ф-16 като част от сделката, при която България ще закупи осем нови самолета от САЩ за 2.2 млрд. лв., отчита печалба от 2.9 млн. лв., показват числата от отчета на държавната компания, публикуван на страницата на Министерството на финансите. Преди година положителният финансов резултат е бил 4.3 млн. лева. Приходите на фирмата са се повишили на годишна база с близо 2 млн. лв. до 18.1 млн. лева.

Услугите, които предлага "Авионамс" са организирани в три основни площадки, разпростиращи се на територия от 327 000 кв. м, от които 53 000 кв. м са закрити площи. Основната част от завода е разположена на Авиобаза Граф Игнатиево, в близост до град Пловдив. Тя е сертифицирана по стандартите на НАТО още от 2004 г., когато страната ни се присъединява към съюза. Уникалното географско разположение на Пловдив, в сърцето на Балканския полуостров, в комбинация с отличната пътна, жп и летищна комуникативност, поставят "Авионамс" стратегически по-близо до сегашните и потенциалните нови пазари в сравнение с всичките конкуренти на фирмата. За момента обаче всички тези предимства не се използват.

Сътрудничество с академичните среди и военния завод "Авионамс" предлага фирмата  производител на изтребителите F-16. Това съобщиха представители на "Локхийд Мартин" и на посолството на САЩ в България, които дадоха пресконференция с подробностите относно производството, доставката, възможностите на самолетите и ползите за България от стратегическото партньорство. Многомилиардната сделка беше одобрена от Народното събрание преди две седмици. Ремонтът и поддръжката на самолетите ще бъде в България, обяви Джим Робинсън от компанията производител. Това ще включва електрическите компоненти, авиониката и въоръжението, а поддръжката може да се прави във военния завод "Авионамс".

Приходите на "Летище София" са на стойност 87.4 млн. лв. за полугодието на тази година, според данните от отчета на държавната компания. Това означава, че паричните постъпления на фирмата са с 5.7 млн. лв. повече спрямо същия период година по-рано. Печалбата на фирмата е 7.17 млн. лева.

"БДЖ Пътнически превози" отчита 114.98 млн. лв. приходи, като 87.5 млн. от тях са субсидията по договора с държавата. Финансовият резултат обаче е загуба от 9.97 млн. лв. при отчетена печалба от 2.7 млн. за полугодието на миналата година, или е на минус 466 процента. "БДЖ Товарни превози" през тази година са свили загубата си от 2.66 млн. лв. преди година на 1.5 млн. в края на юни. Увеличени са превозите на товари, става ясно от отчета за дейността. "Холдинг БДЖ", който е шапката на двете държавни компании, е на плюс с 2.18 млн. лева.

Националната компания "Железопътна инфраструктура" е на загуба от 32.33 млн. лева.

Държавните ВиК оператори продължават да пилеят вода. Загубите през първите шест месеца на 2019 г. са достигнали нови върхове, а в две от дружествата - в Сливен и Шумен, те са над 80 процента. "ВиК Сливен" отчита 84.25% загуба на вода, а "ВиК Шумен" - 84.15 процента. Не е ясно как оцеляват тези две ВиК дружества след като събират пари за съвсем малка част от водата, която са пречистили и доставили на потребителите. Основната причина за такива големи течове е старата водоснабдителна мрежа, но при тази събираемост няма и откъде да дойдат пари за инвестиции.

Facebook logo
Бъдете с нас и във