Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Асоциацията на земеделците започва кампания за промяна на потребителските навици

Асоциацията на земеделските производители в България започва национална информационно-образователна кампания „Избирам 380“. С 380 започва баркодът на всичко, произведено в България. Идеята на инициативата е промяна на потребителските навици и насърчаване на консумацията на български продукти

Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380, посочват от асоциацията. С бърза проверка на баркода всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен у нас.

Кампанията може да се възприеме като лесно предизвикателство по силите на всеки потребител, смятат от браншовата земеделска организация. Но с масови съвместни усилия промяната на потребителските навици може да се превърне в мощен импулс за българската икономика, уверени са земеделците.

Кампанията "Избирам 380" започва преди Великден. Тя обаче е замислена като дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.

Според организаторите икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави като мярка срещу кризата.

"Избирам 380" се провежда с подкрепата на Министерството на земеделието.

Facebook logo
Бъдете с нас и във